توزیع مرغ منجمد بازار را به تعادل می‌رساند

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به آنکه عرضه مرغ به فراوانی نرسیده است، کماکان مرغ بالاتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

او افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید، مرغداران ماه هاست که نرخ مصوب فعلی را قبول ندارند و درخواست اصلاح قیمت را داده اند، از این رو با قیمت های دلخواه عرضه می کنند. به عنوان مثال استان مازندران ۳۰ درصد تولید را با نرخ مصوب و ۷۰ درصد خارج از قیمت مصوب و پیشنهادی بازار عرضه می شود.

یوسف خانی از توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ گرم در استان تهران خبر داد و گفت: اکنون در عرضه مرغ کمبودی نداریم، اما محصول بالاتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آینده بازار مرغ گفت: برآوردها حاکی از آن است که با افزایش عرضه از اواخر ماه، قیمت شکسته شود. اما الان نمی توان درصدی برای آن اعلام کرد.

به گفته او، توزیع مرغ گرم با نرخ مصوب توسط وزارت جهاد در میادین در حال انجام است و همواره غرفه های میادین مکلف به توزیع با نرخ مصوب به مصرف کنندگام هستند.

یوسف خانی از کاهش ۵ هزارتومانی قیمت مرغ منجمد خبر داد و گفت: توزیع مرغ منجمد در تعادل بازار و کاهش قیمت تاثیر بسزایی دارد.

توزیع مرغ منجمد بازار را به تعادل می‌رساند