اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مشاغل خانگی

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار، با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل از محل طرح مشاغل خانگی هدف‌گذاری شده بود، گفت: در عمل ۱۰۳ هزار کد ملی برای طرح مشاغل خانگی در سال قبل ثبت شد. این رقم در واقع ۱۰ درصد از مشاغل ایجادی در سال گذشته را شامل می‌شد.

وی بیان کرد: تعهد برای ایجاد مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۵۰ هزار شغل بوده است. مطابق سامانه رصد تا کنون ۱۳۰ هزار تعهد مشاغل خانگی انجام شده است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به هدف‌گذاری ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از طریق مشاغل خانگی نائل شویم. امسال ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک مرکزی به مشاغل خانگی اختصاص یافت.

کریمی بیرانوند بیان کرد: از مجموع اعتبارات در نظر گرفته ایجاد اشتغال در سال جاری حدود ۶۵ درصد منابع برای مشاغل خانگی در زمینه مشاغل مستقل و پشتیبان جذب شده است.

*اختصاص ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک مرکزی به مشاغل خانگی

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد منابع اختصاص یافته از بودجه کل کشور به مشاغل خانگی و میزان جذب منابع اظهار داشت: با انجام رایزنی و نیز همکاری بانک مرکزی، اعتبارات جهت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است. در سال ۱۴۰۱ رقم اعتبارات ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۴۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و اخیراً نیز با تحقق هدف‌گذاری جذب تسهیلات نیمه اول سال، ۱۰۰۰ میلیارد تومان جدید نیز تأمین اعتبار شده که توزیع استانی این اعتبار نیز صورت گرفته است.

وی تاکید کرد، در واقع در سال جاری طی دو مرحله (مرحله اول ۴۰۰۰ میلیارد تومان و مرحله دوم ۱۰۰۰ میلیارد تومان) و در مجموع مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک مرکزی به مشاغل خانگی اختصاص یافت.