آیا کالابرگ یارانه نقدی را قطع می کند؟

بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه کالابرگ همان یارانه نقدی می باشد و این بدان معنا نیست که اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی جدا از یارانه های نقدی می باشد. اما اگر کسی بخواهد از کالابرگ استفاده کند یک ماه زودتر از حسابش می تواند برداشت کند. از این رو اجرای طرح کالابرگ نیاز به ثبت نام جدید ندارد و همان مبلغ یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، اگر کسی هم نخواهد از کالابرگ استفاده کند یارانه ی او به صورت نقدی قابل برداشت است، اما قرار نیست که کسی از لیست دریافت یارانه ها حذف شود و استفاده از این طرح کاملا اختیاری می باشد.

اگر کالابرگ الکترونیک بگیریم یارانه نقدی ما قطع می شود؟

از تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ یارانه سه دهک اول به مبلغ کالابرگ الکترونیکی ۲۰ درصد افزایش یافت. بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی وزارت کار و تعاون، شرط بهره مندی از اعتبار افزایشی، خرید بیش از ۵۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، معادل ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر می باشد.

در این طرح تمام مشمولان یارانه می توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خرید خود استفاده کنند البته این طرح برای تمام مشمولان اختیاری می باشد. اما برای سه دهک اول در صورتی که از این طرح استفاده کنند یارانه ی آنها به میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند.

اگر از اعتبار کالابرگ الکترونیکی استفاده کنیم یارانه نقدی ما حذف خواهد شد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی جدا از یارانه های نقدی نمی باشد و قرار نیست که مشمولان یارانه ثبت نام جدید داشته باشند تا کالابرگ به آنها تعلق بگیرد، تنها اگر کسی بخواهد از مبلغ یارانه ی خود به عنوان کالابرگ استفاده کند یک ماه زودتر از حسابش می تواند برداشت کند. از این رو قرار نیست یارانه ی نقدی کسی حذف شود و کسی هم از لیست دریافت یارانه ها حذف نخواهد شد.

افزایش ۲۰ درصدی یارانه شامل چه خانوارهایی است؟

در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ یارانه سه دهک اول به میزان ۲۰ درصد افزایش یافت. همان طور که گفته شد بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی وزارت کار و تعاون، شرط بهره مندی از اعتبار افزایشی، خرید بیش از ۵۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، معادل ۲۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر می باشد.

از این رو به موجب این طرح اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود اما برای سه دهک اول تا سوم که دهک کم‌درآمد به شمار می‌روند، علاوه بر اعتبار موجود یعنی ۴۰۰ هزار تومان، ۲۰ درصد اعتبار اضافی به مبلغ ۸۰ هزار تومان واریز می‌شود. البته برای دهک‌ های ۴ تا ۹ درآمدی صرفا اعتبار یارانه یک ماه زودتر واریز می‌شود که می‌ توانند از لیست کالاهای پیش‌بینی شده در طرح خرید کنند.

 

حجم ویدیو: 2.55M | مدت زمان ویدیو: 00:01:34