پیش بینی بورس شنبه 16 دی 1402

در این گزارش به بیان وضعیت بورس در هفته دوم دی ماه ۱۴۰۲ و روند سقوط آن و همچنین پیش بینی بورس روز شنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ براساس وضعیت بورس در این هفته پرداخته شده است. 

در نخستین روز هفته دوم دی ماه ۱۴۰۲: شاخص کل بورس روز شنبه ۹ دی با ۵ هزار و ۳۱۵ واحد رشد به ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۷۲۵ واحد رسید و همچنین شاخص‌ هم وزن نیز با ۴ هزار و ۳۵۸ واحد رشد به سطح ۷۵۹ هزار و ۶۵۴ واحد رسید. در معاملات این روز، نمادهای فولاد، همراه و وبصادر بالاترین تاثیر مثبت را بر این شاخص گذاشتند.

در این روز شاخص کل فرابورس ۱۱۰ واحد افزایش پیدا کرد و به محدوده ۲۶ هزار و ۴۷۹ واحد رسید. نمادهای خاور، بپاس و هرمز بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

روز دوم بورسی هفته دوم دی ماه ۱۴۰۲: شاخص کل بورس روز یکشنبه ۱۰ دی ماه با ۶ هزار و ۵۹۸ واحد افت به ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۱۹ واحد رسید و همچنین شاخص‌ هم وزن با ریزش یک هزار و ۳۱۹ واحدی به سطح ۷۵۸ هزار و ۳۲۵ واحد رسید. در معاملات این روز ، نمادهای فولاد، فملی و کگل بالاترین تاثیر منفی را بر این شاخص به جای گذاشتند.

در این روز شاخص کل فرابورس ۶۷ واحد افت داشت و به محدوده ۲۶ هزار و ۴۱۳ واحد رسید. نمادهای بپاس، خاور و وسپهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

روز سوم بورسی هفته دوم دی ماه ۱۴۰۲: شاخص کل بورس روز دوشنبه ۱۱ دی با ۷ هزار و ۷۷۴ واحد سقوط به ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۲۷ واحد رسید و شاخص‌ هم وزن با ریزش ۳۱۵ واحدی به سطح ۷۵۷ هزار و ۹۹۷ واحد رسید. در معاملات این روز، نمادهای فملی، فولاد و شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص گذاشتند.

در این روز شاخص کل فرابورس ۹۵ واحد کاهش پیدا کرد و به محدوده ۲۶ هزار و ۳۱۸ واحد رسید. نمادهای بپاس، وسپهر و آریا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

روز چهارم بورسی هفته دوم دی ماه ۱۴۰۲: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز سه‌شنبه ۱۲ دی ماه با کاهش ۹۵۴۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۶۶ واحد ایستاد و همچنین شاخص هم وزن نیز با ۲۰۴۴ واحد ریزش به ۷۵۵ هزار و ۹۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۱۱۵۶ واحد سقوط به ۴۲۷ هزار و ۷۳۸ واحد رسید.

پیش بینی بورس شنبه 16 دی 1402

در معاملات این روز بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون سهم و حق تقدم با انجام ۳۸۰ هزار معامله خرید و فروش شد که ارزش آن به بیش از ۶۴ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال رسید.

روز سه شنبه شاخص فرابورس نیز در پایان معاملات با ۹۳ واحد کاهش به ۲۶ هزار و ۲۱۹ واحد رسید.

در این روز در فرابورس ۵ میلیارد و ۶۴۶ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم به ارزش ۲۷۹ هزار و ۶۶۴ میلیون ریال با انجام ۲۴۳ هزار معامله دست به دست شد.

روز پنجم بورسی هفته دوم دی ماه ۱۴۰۲: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه با ادامه روند نزولی و کاهش ۳۴۸۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۸۳ واحد قرار گرفت و روند سقوط شاخص هم وزن بر خلاف شاخص کل متوقف شد و در این روز با ۷۹۹ واحد افزایش به ۷۵۶ هزار و ۷۴۵ واحد رسید. شاخص قیمت هم ۴۵۲ واحد افزایش یافت و عدد ۴۲۸ هزار و ۱۹۰ واحد را برای آخرین روز معاملاتی بازار سهام به ثبت رساند.

روز چهارشنبه بیش از ۶ میلیارد و ۸۴۹ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم در ۳۵۱ هزار معامله بورس تهران معامله شد و ارزش آن به بیش از ۴۲ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال رسید.

در این روز شاخص فرابورس نیز در پایان معاملات با ۲۵ واحد ریزش به ۲۶ هزار و ۱۹۴واحد رسید.

روز چهارشنبه در بازار فرابورس ۳ میلیارد و ۷۷۲ میلیون سهم، اوراق مالی و حق تقدم به ارزش ۱۱۶ هزار و ۷۰ میلیون ریال در ۲۱۴ هزار معامله دست به دست شد.

کندل هفتگی شاخص کل در دومین هفته از دی‌ماه 1402 نیز نزولی بسته شد و بررسی معاملات این هفته نشان می‌دهد شاخص کل طی پنج روز کاری با ریزش بیش از یک درصدی مواجه شده است.

همچنین بازار سهام در هفته دوم دی‌ماه به طور میانگین، روزانه ۸ میلیارد و 140 میلیون برگه سهم حجم خورد که از سمت شاخص ورود و خروج پول حقیقی نیز اخبار خوبی برای بازار سهام مخابره نشد. به طوری که این شاخص خروج 914 میلیارد تومان پول حقیقی را طی این هفته نشان می‌دهد.

نگاهی به معاملات بازار سهام نشان از آن دارد که شاخص کل در این هفته با کاهش بیش از یک درصدی روبه‌رو شد و از دو میلیون و 177 هزار واحد در ابتدای هفته به دو میلیون و 155 هزار واحد رسیده است. اما این روند برای شاخص شرکت‌های کوچک و متوسط بازار متفاوت بوده است. به طوری که شاخص هم‌وزن در این هفته با افزایش 0.17 درصدی از 755 هزار واحد به 756 هزار واحد رسید. 

پیش بینی بورس روز شنبه

در این هفته نمادهای فولاد، همراه و وبصادر بالاترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس و نمادهای فولاد، فملی، کگل  و شپدیس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند و همچنین نمادهای بپاس، خاور، وسپهر، و آریا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

با توجه به اینکه شاخص کل بورس در آخرین روز بورسی این هفته با ادامه روند نزولی و کاهش ۳۴۸۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۸۳ واحد  رسید و همچنین کاهش شاخص کل در سایر روزها احتمال ریزش بورس روز شنبه وجود دارد، البته باید منتظر ماند و دید که بورس کدام روند را در پیش خواهد گرفت. آیا بورس با قرمزپوش به استقبال هفته بعد می رود یا خیر؟ 

گفتنی است که بورس گاهی اوقات رفتار دوگانه ای دارد و احتمال اینکه در اوایل هفته سوم دی ماه ۱۴۰۲ شاخص کل بورس نیز اندکی افزایش یابد، وجود دارد و اخبار متفاوت می تواند بر این شاخص تاثیر بگذارد.