سهامداران چرا باید در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت مشارکت کنند؟

اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه گفت: همانطور که در جریان هستید بعد مدت‌ها توقف بناست شاهد برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باشیم و با توجه به اعلام شورای عالی بورس باید تمام مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تا شهریور ۱۴۰۳ تعیین‌تکلیف شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: اولین استانی که بناست مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خود را برگزار کند خراسان شمالی است و آگهی دعوت آن بر روی سامانه کدال منتشر شده است. برگزاری مجامع بنابر اعلام به شکل الکترونیکی و حضور خواهد بود که هر کدام از این روش‌ها مزیت‌های خود را دارند همچنین سازمان بورس نیز اعلام کرده به تدریج مجامع سایر استان‌ها هم برگزار خواهد شد.

ادهم در ادامه مطرح کرد: اما حضور سهامداران در مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت چه اهمیتی دارد؟ باید این موضوع برای سهامداران روش غیر مستقیم به شکل کامل مشخص شود تا سهامداران انگیزه حضور و مشارکت را داشته باشند. سهامداران با حضور در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت می‌توانند علاوه بر کسب آگاهی از شرایط و وضع موجود بر اساس میزان مالکیت خود در تصمیم گیری‌ها موثر باشند و اعمال نظر کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: علاوه بر این می‌توانند با پرسش و پاسخ از ابهامات آگاه شوند و نظرات خود را مطرح کنند و همچین با حضور در مجمع می‌توانند مطالبه گری کنند و از جزئیات مالی بیشتر اطلاعات کسب کنند.

سهامداران چرا باید در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت مشارکت کنند؟