قیمت جهانی نفت امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه در بحبوحه تشدید درگیری در خاورمیانه کاهش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۳ کاهش به ۸۲ دلار و ۶۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۰ سنت معادل ۰.۳۶ درصد کاهش، ۷۷ دلار و ۶۲ سنت معامله می‌شود.

از نظر تحلیلگران، دلیل کاهش قیمت نفت بدبینانه بودن زیرساخت‌های فنی آن است که همگام با وقایع اخیر تغییر می‌کند. حمله به نیرو‌های آمریکایی نزدیک مرز اردن و سوریه در هفته گذشته تاثیر قابل توجهی بر زیرساخت‌های بازار نفت گذاشته است.

اما برخی تحلیلگران می‌گویند پاسخ نظامی قدرتمند آمریکا به این حمله پهبادی می‌تواند عکس‌العمل قدرتمند بازار را به دنبال داشته باشد.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

بایدن گفت او تصمیم گرفته چطور پاسخ این حمله را بدهد و جزئیات بیشتری را ذکر نکرد. اما اضافه کرد نمی‌خواهد درگیری‌ها در خاورمیانه تشدید شود.

از طرف دیگر حماس در روز سه‌شنبه اعلام کرد یک پیشنهاد آتش‌بس دریافت کرده و در حال بررسی آن است.
اما این نگرانی وجود دارد که آتش بس در غزه لزوماً حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ را که تجارت و حمل و نقل جهانی را مختل کرده متوقف نکند.

در چین، تشدید بحران در بخش مسکن نگرانی در مورد تقاضا از سوی بزرگترین وارد کننده نفت دنیا را افزایش داده است. بازار‌ها منتظر انتشار اطلاعات مربوط به شاخص مدیران خرید در چین هستند که قرار است امروز منتشر شود.