پیش‌بینی بورس امروز 17 بهمن 1402 | امید به توقف نزول بازار

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص کل بورس تهران ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 17 بهمن- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل هزار و 791 واحد افت کرد اما شاخص کل هم‌وزن هزار و 454 واحد رشد کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  27 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 442 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت مخابرات ایران (اخابر)، شرکت لنت ترمز ایران (خلنت) و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت (وصنعت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، شرکت آ س پ (آ.س.پ) و شرکت پاکدیس (غدیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای وملی (شرکت هلدینگ صنعتی ملی)، سفار (شرکت سیمان فارس) و غچین (شرکت کشت و صنعت چین چین) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان (کرومیت) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 59 نماد صف خرید داشتند و 41 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 18 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 412 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 30 درصدی به 515 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

دیروز شاخص کل بورس تهران بار دیگر ریزش کرد و کانال 2.1 میلیونی را از دست داد. نمادهای فملی، فولاد و فارس؛ سه شرکت بزرگ بازار سرمایه، بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

به علاوه، باز هم پول حقیقی از بازار خارج شد. دیروز 2  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد افت کرد. ارزش معاملات خرد با کاهش اندکی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 238 میلیارد تومان رسید.  

بنابراین شاخص کل نتوانست کانال 2.1 میلیونی را حفظ کند. از دست رفتن این مرز حساس سیگنال منفی برای معامله گران و سهامداران است. با این حال برخی از تحلیلگران معتقدند شاخص بیش از این ریزش نخواهد کرد و پس از نوسانات کوتاه مدت، بار دیگر به بالای سطح 2 میلیون و 100 هزار واحد برمی‌گردد. این خوشبینی با وعده حمایت رئیس سازمان بورس و رئیس کل بانک مرکزی در میان معامله گران قوت گرفته است. 

پیش بینی بورس