آخرین قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه ۱۷ بهمن

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۸ دلار و ۳۶ سنت رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.16 درصد افزایش به 2028 دلار و 36 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.08 درصدی به 2044 دلار و 50 سنت رسیده است.

در حال حاضر تنها چیزی که از قیمت طلا حمایت می‌کند درگیری‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه است. اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد بخش خدمات این کشور هم در ماه ژانویه رشد داشته که بیش از پیش احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین می‌آورد.

شاخص دلار در حدود بالاترین رقم طی سه ماه گذشته قرار دارد و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالاتر از 4 درصد قرار دارد.

تاجران که قبلاً انتظار داشتند نرخ بهره 6 بار در سال جاری میلادی کاهش یابد، حالا این تعداد را 4 بار پیش‌بینی می‌کنند. سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر سخنرانی مقامات فدرال رزرو در این هفته هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره به دست آید.

چین به عنوان بزرگترین خریدار فیزیکی طلا به تعطیلات بهاره خود نزدیک می‌شود که تقاضا در این کشور را پس از موج خرید طلا قبل از سال نوع چینی، کاهش خواهد داد.

قیمت نقره امروز با 0.41 افزایش به 22 دلار و 52 سنت رسید و پلاتین با 0.41 درصد افزایش 903 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.