تهران مرغ ندارد

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، در اواخر هفته گذشته قیمت مرغ از ۷ هزار تومان گذشت در حالی که استانداری تهران قول داده بود قیمت مرغ را در پنج هزار و ۲۰۰ تومان ثابت نگهدارد.

نعمت الله ترکی در گفتگو با مهر در مورد علت این گرانی باز هم بر اظهارات قبلی خود تاکید کرد و گفت: گرانی نیست بلکه گران فروشی است! از معاون استاندار تهران سئوال شد وقتی تمام فروشگاههای تهران مرغ را ۷ هزار تومان می فروشند دیگر نمی توان گفت گرانفروشی است که وی پاسخ داد: حقیقت این است که گران شدن مرغ دست ما نیست!

تهرانیها روزی ۱۲۰۰ تن مرغ می خورند

وی افزود: میزان مصرف مرغ در تهران روزانه ۱۲۰۰ تن است در حالی که تهران تنها توان تولید و عرضه ۲۵۰ تن مرغ را دارد.

قیمت مرغ را استانها تعیین می کنند

معاون استاندار تهران گفت: ما برای تامین مرغ مورد نیاز پایتخت مجبوریم مرغ را از استانهای قم، سمنان، مازندران، قزوین و گیلان تامین کنیم و این استانها بر اساس قانون حق تعیین قیمت مرغ را دارند و ما حق دخل و تصرف در قیمتها را نداریم. اگر مرغ مورد نیاز تهران در خود تهران تامین می شد قیمت همان ۵۲۰۰ تومان بود.

بزودی مرغهای وارداتی می آید

ترکی اظهار داشت: البته طبق قولی که وزارت صنعت، معدن و تجارت داده است به زودی مرغهای وارداتی وارد کشور شده که سهم تهران بیشتر از سایر استانها تعیین شده است. این را هم باید گفت که مردم برای ماه مبارک رمضان نگران نباشند چون مرغ ذخیره داریم.

گفته های معاون استاندار تهران در حالی است که تنها چند روز به آغاز ماه مبارک رمضان مانده و شهروندان تهرانی نگران تامین گوشت سفید با احتساب گرانیها هستند. یکی از کارشناسان اقتصادی می گوید با قیمت مرغ کیلویی ۷۲۰۰ تومان یعنی یک خانواده تهران حداقل در ماه مبارک رمضان باید ۲۲۰ هزار تومان بابت تامین مرغ هزینه کند.