قیمت مرغ امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
قیمت مرغ بسته بندی امروز 

قیمت گوشت مرغ چرخ کرده بسته بندی شده در بسته ۰.۵ گیلوگرم ۹۱ هزار تومان است برای خرید فیله مرغ هم باید ۱۸۵ هزار تومان پرداخت کنید.

اخبار جدید قیمت مرغ ۱۴۰۲

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اینکه مشکلی در تامین گوشت نداریم، گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته واردات گوشت قرمز به طور منظم در حال انجام است.

علیرضا پیمان پاک افزود: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله در حال توزیع است تا از این طریق کمبود داخل کشور تامین شود.

پیمان پاک از کاهش قیمت گوشت داخلی خبر داد و گفت: نرخ گوشت تولید داخل طی هفته های اخیر به سبب توزیع گوشت وارداتی کاهش معناداری داشته است.

قیمت مرغ بسته بندی امروز 23 بهمن 1402

نام محصول وزن قیمت / تومان
گوشت چرخ کرده مرغ مهیا پروتئین  ۰.۵ کیلوگرم ۹۱,۰۰۰
سینه مرغ بی پوست مهیا پروتئین ۹۰۰ گرم ۱۳۵,۰۰۰
فیله مرغ پویا پروتئین ۹۰۰ گرم ۱۸۵,۴۰۰
بال و بازو مرغ پویا پروتئین  ۹۰۰ گرم ۹۷,۶۵۰
بال و بازو کبابی مرغ پویا پروتئین  ۹۰۰ گرم ۱۰۷,۴۱۰
جوجه کباب ران مرغ زعفرانی مهیا پروتئین  ۰.۹ کیلوگرم ۱۷۴,۲۴۰
سینه مرغ پویا پروتئین  ۱۸۰۰ گرم ۲۷۰,۰۰۰

با وجود آن که قیمت تمام شده هرکیلو مرغ حدود ۷۰ هزار تومان است، اما هم اکنون با نرخ ۵۳ تا ۵۴ هزارتومان از مرغداران خریداری می شود.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: حداکثر نیاز ماهانه مرغ گرم ۲۷۰ هزار تن است که براین اساس باید ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت بگیرد.

پرویز فروغی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در جلسه امنیت غذایی بر جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه ای تاکید کرد، هرچند با این میزان به سبب بحث مازاد مخالفت کردیم.

به گفته او، بنابر آمار جوجه ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه ای جوابگوی نیاز کشور است به طوری‌که ۱۱۰ میلیون قطعه مورد نیاز بازار داخل و ۲۰ میلیون قطعه برای ذخایر استراتژیک باید بگذاریم و جوجه ریزی مازاد براین رقم به سبب عدم امکان جمع آوری آن از سطح بازار، صنعت مرغداری را دچار چالش می کند.
 
فروغی ادامه داد: علی رغم آن که قیمت تمام شده هرکیلو مرغ حدود ۷۰ هزار تومان است، اما هم اکنون با نرخ ۵۳ تا ۵۴ هزارتومان از مرغداران خریداری می شود.
دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه، تولید مرغ گرم به بیش از ۳۰۰ هزارتن می رسد، درحالیکه حداکثر نیاز کشور ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن است.
 
او گفت: با توجه به حجم تخم مرغ نطفه دار وارداتی و جوجه ریزی صورت گرفته، کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم.

یک خبر مهم درباره قیمت مرغ

مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ به ۱۹۲٬۰۸۷ تن رسید، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی۱۴۰۲ جمعاً ۱۹۲٬۰۸۷ تن گزارش شده، که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور توسط مرکزی آمار ایران، انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی۱۴۰۲ جمعاً ۱۹۲٬۰۸۷ تن گزارش شده، که سهم گوشت  مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ۱۸۷٬۰۱۹ تن، ۹۷.۴ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۱٬۹۴۱ تن و سایر انواع طیور با ۳٬۱۲۷ تن، به‌ترتیب ۱ درصد و ۱.۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده افزایش ۲ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود  ۴ درصد افزایش داشته است.

قیمت مرغ منجمد و قیمت روز گوشت گوساله

رصد بازار برخی کالاهای اساسی در بعضی فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شد. در حال حاضر برای تعادل بازار گوشت قرمز، توزیع گوشت منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال انجام است. هر کیلو گرم گوشت گوساله منجمد ۳۰۵ هزار تومان بوده و گوشت مرغ منجمد ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

همچنین در سطح فروشگاه‌های پروتئین فروشی هر کیلو گرم گوشت مرغ گرم ۸۷ هزار تومان و گوشت مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی در بسته بندی فروشگاهی می‌آید (تمام قیمت‌ها به هزار تومان است).

قیمت کالاهای اساسی

کالای اساسی قیمت هفته جاری قیمت هفته گذشته

گوشت ران مرغ بسته بندی

فروشگاهی (۱.۶ کیلو گرم)

۲۱۲.۸۰۰ ۲۱۲.۸۰۰

گوشت سینه مرغ با بازو بسته بندی

فروشگاهی (۱.۶ کیلو گرم)

۲۴۰ ۲۴۰
گوشت گوساله منجمد ۳۰۵ -
تن ماهی ۱۵۰ گرمی ۷۹.۹۰۰ ۷۹.۹۰۰
تخم مرغ (شانه ۳۰ عددی) ۱۱۲-۱۱۸.۶۵۰ ۱۱۲-۱۱۸.۶۵۰
شیر بطری کم چرب ۲۶ ۲۶
شیر بطری پر چرب ۲۷ ۲۷
پنیر سفید ۴۰۰ گرمی ۴۴.۴۰۰ ۴۴.۴۰۰
کره ۵۰ گرمی ۱۸.۵۰۰ ۱۸.۵۰۰
ماست پر چرب (دو کیلویی) ۶۵ ۶۵
خامه ۲۰۰ گرمی ۳۲.۵۰۰ ۳۲.۵۰۰
شکر (یک کیلو گرم) -فله‌ای و بسته بندی ۲۸-۳۴ ۲۸-۳۲
قند (۷۰۰ گرم) ۳۶.۵۰۰ ۳۶.۵۰۰
برنج هندی (۵ کیلو گرم) ۲۶۰ ۲۶۰
گوشت چرخ کرده (یک کیلو گرم) ۲۷۵-۳۴۲ ۲۷۵-۳۴۲
ماکارونی ۵۰۰ گرمی قطر ۱.۵ ۱۹ ۱۹
ماکارونی ۷۰۰ گرمی قطر ۱.۵ ۲۷ ۲۷
رب گوجه فرنگی (قوطی ۸۰۰ گرمی) ۵۴.۹۵۰ ۵۴.۹۵۰
روغن نیمه جامد ۴ کیلویی ۲۶۱.۷۰۰ ۲۶۱.۷۰۰
روغن آفتابگردان ۱.۵ لیتری (سرخ کردنی) ۹۱.۹۰۰ ۹۱.۹۰۰
روغن آفتابگردان ۱.۸ لیتری (پخت و پز) ۹۷.۹۰۰ ۹۷.۹۰۰
نخود (۹۰۰ گرم) ۱۰۱.۹۰۰ ۱۰۱.۹۰۰
لپه (۹۰۰ گرم) ۸۴.۹۰۰ ۸۴.۹۰۰
عدس (۹۰۰ گرم) ۹۴.۹۰۰ ۹۴.۹۰۰
لوبیا چیتی (۹۰۰ گرم) ۱۲۲.۹۰۰ ۱۲۲.۹۰۰
لوبیا قرمز (۹۰۰ گرم) ۱۰۹.۹۰۰ ۱۰۹.۹۰۰
لوبیا سفید (۹۰۰ گرم) ۱۱۴ ۱۱۴

گفتنی است؛ در میادین و بازارهای میوه و تره بار مواد پروتئینی ۵۶ درصد، حبوبات ۲۴ درصد، غلات ۲۰ درصد، مرغ ۱۰ درصد، تخم مرغ ۸ درصد، قند ۱۴ درصد و شکر ۱۴ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است. 

قیمت مرغ امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲