ماجرای کوروش کمپانی چه بود؟

اظهار نظرها در موضوع کلاهبرداری چند هزار میلیارد تومانی شرکت کوروش کمپانی همچنان ادامه دارد. روز گذشته مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در خصوص این پرونده گفت: مدیرعامل شرکت کوروش کمپانی ۵ ماه قبل و پیش از اینکه ضابطان نسبت به این موضوع ورود کنند و پرونده‌ای برای این شرکت تشکیل شود از کشور خارج شده است.

وی اشاره کرد؛ پیگیری‌های قانونی برای بازگرداندن وی به کشور صورت گرفته و اقدامات موثری برای جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم به عمل آمده و قطعا اموال شرکت، معاونان مدیرعامل نیز با قاطعیت و ضابطه‌مند توقیف می‌شوند.

به گفته وی، شرکت مورد بحث با اخذ مبالغی مبادرت به فروش محصولات الکترونیکی همچون گوشی‌های ایفون و سامسونگ و سایر محصولات داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون آمار دقیقی از  ثبت نام کنندگان برای دریافت این محصولات وجود ندارد،افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد، تعداد قابل توجهی از افراد، این محصولات را خریداری کرده‌اند و تعداد زیاد دیگری نیز که این محصولات را خریدند هنوز کالایی دریافت نکرده‌اند. آبان ماه سال جاری بود که رسیدگی به تخلفات این شرکت آعاز شد.

اداره ثبت شرکتها اعلام کرده؛  شرکتی به این نام در اداره کل ثبت شرکت‌ها تاکنون ثبت نشده است بر اساس اعلام سخنگوی قوه قضاییه گزارش‌های واصله از سوی ضابطان خاص منشاء آغاز پیگیری این پرونده بوده است. وی افزود؛ البته وزارت اطلاعات گزارش دهنده این پرونده بوده است. تا دو هفته گذشته هیچگونه شکایتی علیه مدیرعامل  این شرکت وجود نداشت، اما ۲۸ بهمن ماه با دستور مقام قضایی، بنری در محل این شرکت نصب شد تا اگر کسی از این شرکت شکایتی دارد، شکایت خود را با اسناد و ادله به پلیس تخصصی مربوطه تسلیم کند.

آن طور که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد، تاکنون هزار و ۵۰۰ نفر در تهران علیه این شرکت شکایت کرده‌اند. ستایشی گفت: شناسایی اموال این شرکت، متهمان و استرداد اموال به مالباختگان با همکاری مردم در دست  اقدام است.

ماجرای کوروش کمپانی چه بود؟

وزارت صمت نیز امروز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛کوروش کمپانی از اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مجوز داشته است. در این اطلاعیه آمده است؛استعلام‌های قانونی لازم از جمله استعلام سوء پیشینه از نیروی انتظامی هم انجام شده بود این اطلاعیه می افزاید ؛«پیش فروش» نیاز به مجوز جداگانه‌ای دارد که این شرکت فاقد آن بوده است.

وزارت صمت تاکید کرده؛در هنگام خرید، مشتریان باید بررسی کنند که فروشگاه چه نوع مجوزی دارد تعدادی از چهره‌های مطرح هنری و ورزشی کشور برای این شرکت در فضای مجازی مبادرت به تبلیغاتی ناصحیح کرده‌اند که در جلب اعتماد شهروندان موثر بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه دیروز در واکنش به این اقدام سود جویانه چهره های هنری و ورزشی تاکید کرد؛ بر اساس قانون باید مبالغی که برای تبلیغات این شرکت از سوی چهره های تبلیغ کننده دریافت شده به صندوق دولت برگردد. پرونده کلاهبرداری شرکت کوروش کمپانی در مرحله اخذ شکایت مالباختگان و جمع آوری اسناد موجود است و همزمان اموال شناسایی شده متهم فراری نیز توقیف شده است.

ماجرای کوروش کمپانی چه بود؟