نرخ بلیت هواپیما تا پایان سال جاری گران می‌شود؟

محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور درخصوص احتمال افزایش قانونی نرخ بلیت هواپیما در آستانه عید نوروز گفت: هرگونه افزایش منوط بر تصمیم شورای عالی هواپیمایی است.

وی در ادامه بیان کرد: سال‌های گذشته براساس ماده شش قانون شورای عالی هواپیمایی، قیمت‌گذاری برعهده شورای عالی هواپیمایی بود. او عنوان کرد: طی دو سال اخیر ستاد تنظیم بازار پس از تایید شورای عالی در تنظیم بازار قیمت‌گذاری می‌شود. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر درخواستی مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری از ستاد تنظیم بازار حذف شود، از سوی شرکت‌های هواپیمایی مطرح و به عنوان دیوان عدالت اداری به قوه قضائیه ارجاع داده شد که رای عمومی صادر شده است.

محمدی‌بخش از اعتراض دولت به رای مذکور خبر داد. وی اظهار کرد: در حال حاضر رای موقوف الاجرا شده و متنوع‌سازی نرخ نیز متوقف شده است. تا زمانی که رای مجدد صادر شود، روند با روش پیشین صورت می‌گیرد. لذا تا پایان سال هیچگونه افزایش نرخ بلیت نخواهیم داشت. هرگونه افزایش مطابق روال قبل در شورای عالی مسیر را طی می‌کند، مصوب می‌شود و به اطلاع مردم می‌رسد.

نرخ بلیت هواپیما تا پایان سال جاری گران می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: طبیعتا متناسب با نرخ رشد قیمت ارز که بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد و موضوع افزایش تعرفه‌های متعددی همچون دستمزد و مالیات ارزش افزوده، شورای عالی هواپیمایی قیمت جدیدی را اعلام خواهد کرد.