دستفروشی طبق ضوابطی یک شغل رسمی می‌شود

 سعید بیگی - مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل- امروز (١۶ اسفند) درباره سد معبرهای سطح شهر گفت: ما دامنه گسترده سد معبر را در سطح شهر داریم ۶٠  درصد آن به واحدهای صنفی برمی‌گردد، این امر از حیث موجودیت دست‌فروشان که نیازمند توجه هستند مسئولیت اجتماعی ما را سنگین می‌کند.

وی افزود: سعی می‌کنیم دستفروشی ساماندهی شود چرا که آسایش مردم را برهم می‌زد. از بیست نقطه، دوازه نقطه ساماندهی شد، مثل تجریش، تهرانسهر، صابونیان، خیابان اردستانی و پانزده خرداد و...؛ موضوع دستفروشی چون مساله قدیمی است حتما نیازمند کار بنیادی تر دارد، از این رو جلسه متعددی با اصناف و وزارت کار و اقتصاد داشتیم.

بیگی ادامه داد: اما خبر جدید اینکه برای اولین بار مجوز فعالیت سیار را روی درگاه ملی قرار دادیم تا افراد پس از ثبت نام و درج مشخصات و فضای مورد نیاز برای آنها برنامه ریزی کنیم تا به شکل رسمی به آن بنگریم.

همچنین مسعود رنجبریان - مدیر عامل شرکت شهربان حریم بان شهر تهران - درباره ساماندهی بساط گستران گفت: در این راه ما و شرکت ساماندهی تنها نیستیم اما مثلث سه ضلعی است و باید شهرداران مناطق ۲۲ گانه کنار ما باشند، وقتی طرح قرار است اجرا شود منطقه باید مکان و فضای خوبی تعبیه کند تا بساط گستران واقعی را ساماندهی کرده و در آن محل مستقر کنیم .

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ از بساطی و سد معبر سیار، دستفروشی، شبه متکدی که بالغ بر ۲۴ هزار سد معبری در فروردین داشتیم و آمار اول اسفند نشان می‌دهد این رقم به ٢٠ هزار و۵۰۰ نفر رسیده است.

وی گفت: هوشمند سازی و نصب دوربین البسه شروع شد، اما مشکل ارتباطی داشتیم تست خوبی اخذ شد و توانستیم انلاین وضعیت تردد شهربانان از صیانت موضوع ساخت و ساز را رصد کنیم.

دستفروشی طبق ضوابطی یک شغل رسمی می‌شود

بر اساس آنچه در وبسایت رسمی دولت آمده است،  برخی مشاغل خاص و فراریان مالیاتی به دلیل اینکه نمی‌توانند به صورت علنی اظهارنظر کنند که قصد اجتناب از پرداخت مالیات را ندارند، سعی می‌کنند با عملیات روانی و شایعه‌سازی‌های گسترده در موضوعات مرتبط با نظام مالیاتی، مانع ادامه پیشروی حرکت دولت سیزدهم به سمت مالیات‌ستانی عادلانه شوند، اما بر اساس اعلام رسمی سازمان مالیاتی، برنامه‌ای برای مالیات‌ستانی از دستفروشان ندارد.