حذف روش‌های سنتی ثبت اسناد در سال ۱۴۰۳

 حسن بابایی ضمن اشاره به چشم‌انداز‌های فناورانه در جهت ارائه خدمات ایمن، آسان و سریع، گفت: تمام اهتمام سازمان ثبت بر این است که در سال جدید فرایند‌های سنتی حذف و حضور مراجعان برای دریافت خدمات به حداقل برسد که با اجرای این طرح عملیات کارشناسی ثبتی به صورت کاملاً الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اقدام جهادی و سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، عنوان کرد: وظیفه سازمان ثبت راهبری است نه ارائه خدمات فیزیکی چرا که امور دستی و سنتی از عوامل فسادزاست و سازمان ثبت باید به سمت  و سوی هوشمندسازی سوق داده شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ضرورت تعریف راهبرد در حوزه فناوری گفت: باید با راهبری و ریل‌گذاری درست بدانیم در کوتاه مدت و بلندمدت درکدام قسمت مسیر هستیم.

در ادادمه این جلسه ستار هاشمی، معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ضرورت نظارت و پایش فرایند‌های ثبتی گفت: راه‌اندازی مرکز پایش هوشمند خدمات یکپارچه ثبتی «کاتب» عملاً کمک مناسبی در ارائه خدمات سازمان ثبت است و امیدواریم بخش عمده‌ای از اتفاقاتی که در لایه سرویس‌ها و سامانه‌ها در کشور در حال تحقق است را بتوانیم در زیرساخت‌ها و تجهیزاتی که وجود دارد پایش کنیم.

وی همچنین از تجهیز و آماده‌سازی تمام نمازخانه‌های استان‌ها و واحد‌های ثبتی به سیستم وبینار در آستانه ماه مبارک خبر داد و گفت: در رابطه با دستور ریاست سازمان مبنی بر تجهیز نمازخانه‌های ثبتی در کل کشور عملاً تمامی منابع تامین و خرید تجهیزات آماده و در اوایل هفته آینده کل واحد‌های ثبتی کشور این تجهیزات را دریافت می‌کنند.

حذف روش‌های سنتی ثبت و اسناد در سال ۱۴۰۳

گفتنی است این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان تلاوت ترتیل قرآن کریم به صورت جمعی و وبیناری در تمامی واحد‌های ثبتی سراسر کشور به طور همزمان با حضور رئیس سازمان ثبت و مدیران ستادی و استانی و کارکنان این سازمان برگزار می‌شود.