افزایش قیمت طلا سکه را هم گران کرد!

 در معاملات پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ مرکز مبادله ارز و طلای ایران ، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۹۵ تومان و حواله دلار  نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۱۲۵ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۶ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۷۸۶ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۷۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم  نیز ۱۰ هزار و ۹۲۶ تومان است.

همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۶۶۴ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۹۵ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۵۵۶ تومان و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۲۶ تومان بوده است.

در کنار بازار رسمی، بنا بر ادعای معامله‌گران بازار ارز هرات امروز با ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان بازگشایی شد و عصر امروز بر روی ۵۹ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت. این قیمت در حالی است که روز گذشته قیمت دلار در هرات با ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شده بود.

همچنین در بازار ارز دیجیتال امروز تتر با ۶۰ هزارو ۲۶۱ تومان به فروش رسید. بررسی ها نشان می دهد که کمترین قیمت تتر دیروز ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان و بالاترین قیمت دیروز ۶۰ هزار و ۲۸۰ تومان بوده است.

در بازار امروز توییت جدید عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی توجه فعالان بازار را به خود جلب کرد. همتی در صفحه شخصی خود نوشت «قبلاً هشدار دادم؛ در شرایط ‌ تورم ⁩ ۴۰ درصدی با صِرف ادامه فروش ارز با نرخ های بسیار پائین تر از بازار،مهار نرخ ارز دشوار خواهد بود.اصرار بر تعیین نرخی ۵۰٪کمتر از بازار در نیما، با تصور ‌ نابازار ⁩ بودن بازار آزاد، نرخ ارز را در مسیر غیر قابل برگشت قرار داده است! زودودتر چاره جویی کنید.»

همچنین خبر مهمی که عصر امروز به بازار رسید این بود که بانک مرکزی عراق لغو فعالیت بانک ملی ایران را تعلیق کرد.آنطور که در رسانه ها آمده بانک مرکزی عراق در نامه‌ای اعلام کرد که با توجه به تعهدات دوجانبه، تعلیق مجوز فعالیت شعبه بانک ملی ایران در این کشور را متوقف کرد تا فعالیت بانک ملی در این کشور از سر گرفته شود.

افزایش قیمت طلا سکه را هم گران کرد!

امروز همچنین قیمت اونس طلا تا ۲۱۶۰ دلار بالا رفت اما حوالی عصر در حدود ۲۱۵۵ دلار به فروش رسید. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر با افزایش ۴۵ هزار تومانی به ۳ میلیون و 159 هزار و 200 تومان رسید‌.

در کنار طلا ۱۸ عیار قیمت سکه امامی هم با شوک صعودی قیمت طلای جهانی رشد محسوسی را ثبت کرد. قیمت هر قطعه سکه امامی امروز با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی به ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.