ببینید|  مالیات‌های ۱۴۰۳: چه چیزی در انتظار  مستاجران است؟!

رستگار با بیان اینکه هدف مجلس از تصویب این قانون جلوگیری از دلالی و سفته بازی بود تاکید کرد: بزرگترین انتقاد به این طرح دریافت مالیات از تورم است.

وی درباره جزئیات مالیات بر خرید و فروش طلا توضیح داد: هنوز این طرح تصویب و اجرایی نشده است و اعتصاب طلافروشان تهران نیر جهت ثبت لزوم ثبت فاکتورهایشان در سامالنه مودیان بود. طلا در قانون مالیات بر عایدی سرمایه بر اساس آخرین اصلاحات تا 300 گرم برای هر فرد در سال معاف از مالیات است. بر اساس قانون در زمان خرید طلا؛ طلافروش موظف است دقیقا میزان طلا، سود و کارمزد آن همراه با کد ملی خریدار را در سامانه مودیان ثبت کند؛ اما اکنون در بازار رعایت نمی شود.

او درباره مالیات بر اجاره خانه نیز ضمن تاکید بر ثبت املام افراد در سامانه ملی املاک و اسکان، افزود: این قانون از سال 96 اجرایی شده است و اراد باید املاک خود را در این سامانه ثبت کنند در غیر این صورت به عنوان خانه خالی محسوب شده و مشمول مالیات خواهد شد. همچنین در زمان محاسبه به دلیل عدم اعلام و پرداخت مالیات به عنوان خانه خالی این رقم به 6، 12 و ... برابر افزایش خواهد یافت.

این مشاور مالیاتی با بیان اینکه بحث خانه های خالی ارتباط مستقیم با اجاره دارد و نحوه محاسبه خانه های خالی بر اساس مالیات بر اجاره است، ادامه داد: اکنون یک تبصره 11 قانون ماده 53 در قانون مالیات های مستقیم تاکید دارد که املاک مسکونی در تهران تا مجموع 150 متر و غیر از تهران 200 متر از مالیات معاف است که به معافیت متراژی معروف است. این متراژ  هم زمان هم ممکن است؛ اما اگر خانه خالی محسوب شود این معافیت به تسری پیدا نمی کند. 

او درباره مالیات بر خانه های لوکس نیز توضیح داد: بر اساس قانون خانه هایی با قیمت بالای 20 میلیارد تومان لوکس محسوب می شوند. البته تنها خانه در این قانون مشمول مالیات نیست بلکه زمین و باغ ویلا را نیز شامل می شود که مازاد آن باید معادل دو در هزار مالیات پرداخت شود.