توصیه استاندار تهران برای صف گوشت: ۲۰۰ تن به سرانه توزیع گوشت اضافه کنید

علیرضا فخاری استاندار تهران با اشاره به توزیع روزانه ۴۸۰ تن گوشت در تهران گفت: این رقم در مناسبتها و ایام خاص به ۶۰۰ تن می رسد.

وی مابه التفاوت قیمت گوشت تنظیم بازار با دیگر واحدهای فروش گوشت را موجب تشکیل صفوف طولانی در مقابل این غرف دانست و گفت: اگر ۲۰۰تن به میزان سرانه گوشت تنظیم بازار تهران افزوده شود،  این صف از بین می رود و قیمت در بازارهای دیگر نیز روند کاهشی به خود می گیرد.

استاندار تهران در ادامه به میزان مصرف مرغ در استان اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف مرغ بصورت روزانه ۱۳۵۰تن میباشد که این رقم در مناسبت ها به ۱۶۵۰ تن افزایش می یابد که ۲۵۰تن بصورت روزانه به فروشگاه ها ارسال می شود.

فخاری با اشاره به برخی مسائل در توزیع کالاهای تنظیم بازار خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مبحث حمل و نقل گوشت از کشورهای وارد کننده است که نیازمند تقویت آن برای توزیع سریعتر محصول می باشد. دیگر مسئله مشکلات در بحث کالابرگ می باشد که این باعث طولانی شدن صفوف می شود و باید برخی کالابرگ ها اصلاح شود.

استاندار با بیان این مطلب که  فرایند بسته بندی گوشت تا توزیع بین ۱۵ تا ۲۰روز زمان صرف میکند، گفت: در صورتی که این کار به پلتفرم های داخلی سپرده شود ، زمان بسته بندی تا تحویل کوتاه شده و این موضوع نیز در کوتاهتر شدن صف ها تاثیر گذار است.

راهکار استاندار تهران برای صف گوشت: ۲۰۰ تن به سرانه توزیع گوشت اضافه کنید

وی در خصوص عدم اجرای طرح افزایش قیمت نان در استان تهران گفت: در حوزه نانوایی ها، افزایش قیمت مصوب در استانهای دیگر اجرا شده اما عدم اجرای آن در تهران باعث بروز مشکلاتی شده که نیاز است نیازمند تصمیم گیری از مراتجع بالادستی است تا به یک قیمت واحد در کشور برسیم .

فخاری در  پایان اظهار داشت: در بخش توزیع دارو توسط شرکت های مشخص نیز مسائلی هست که نیازمند تسویه بدهی که عمدتا از سوی هزینه های دولتی است می باشند تا در آینده به مشکلی برخورد نکنیم