پیش‌بینی بورس امروز 14 فروردین 1403 / بازار سهام پس از عید باستانی

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز شنبه 11 فروردین شاخص‌های بورس تهران ریزش اندکی کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 14 فروردین- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 260 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 230 واحد سقوط کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  27 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش 484 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری پردیس (پردیس)، شرکت کاشی سعدی (کسعدی) و شرکت لیزینگ کارآفرین (ولکار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی (وطوبی)، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) و شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای خلنت (شرکت لنت ترمز ایران)، خفنر (شرکت فنرسازی خاور) و شکلر (شرکت نیروکلر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر) و شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 65 نماد صف خرید داشتند و 30 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 12 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 128 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 15 درصدی به 86 میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / بازار سهام پس از عید باستانی

پیش بینی بورس امروز 

روز شنبه شاخص کل بورس تهران در 90 دقیقه ابتدایی ریزش کرد اما در نیمه دوم معاملات روند صعودی پیدا کرد. با این حال، شاخص در سطحی پایین‌تر از روز پیشین ایستاد. 

در این روز نمادهای فملی، فولاد، شتران و خودرو بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

به علاوه، برای دومین روز در سال جدید پول حقیقی از بازار خارج شد. روز شنبه 34  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. نمادهای فملی، خودرو، خگستر، خساپا، فولای، جم، شپدیس، خکاوه، غدیس و خفنر بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

همچنین ارزش معاملات خرد افت کرد. ارزش معاملات خرد با کاهش 13 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 22 میلیارد تومان رسید.  

بنابراین روز شنبه بازار اصلاح شد. اتفاقی که با توجه به قرار گرفتن این روز پیش از تعطیلی روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین چندان دور از انتظار نبود. اما امروز شروع دیگری برای بازار سهام است و با پایان گرفتن تعطیلات عید باستانی نوروز، فعالان اقتصادی جدی‌تر از روزهای پیشین مشغول به کار خواهند شد. روند بازار در روزهای ابتدایی سال 1403 در مجموع صعودی بوده و این امید ایجاد شده که در روزهای پیش رو شاهد رشد شاخص تا محدوده 2.3 میلیونی باشیم.