قیمت خودرو در شروع سال جدید ترمز برید +جزئیات

 پس از پایان تعطیلات ۱۳روزه ابتدای سال، بازار خودرو از امروز رسماً آغاز به کار کرد. گرچه در روزهای غیرتعطیل گذشته نیز برخی مشغول فعالیت در بازار بودند، اما امروز، ۱۴ فروردین ۱۴۰۳، قیمت‌گذاری‌ها شکل رسمی‌تری به خود گرفتند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد در همین ابتدای سال بازار خودرو ترمز بریده و بسیاری از محصولات با روند صعودی و گاه جهش‌های قابل توجه کار خود را آغاز کرده‌اند.

قیمت خودرو در بازار داخلی

آن‌طور که داده‌های سایت ایران جیب نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت محصولات ایران خودرو بیشتر از سایر خودروسازان و مونتاژکاران است. طوری که پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ارتقایافته پس از ثبت رشد ۶۰ میلیون تومانی به یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان رسید. 

دناپلاس ۶ سرعته نیز با رشد ۱۲ درصدی بیشترین رشد نسبی قیمت را در میان تمام محصولات به خود اختصاص داده تا ۸۸۰ میلیون تومان خرید و فروش شود. دناپلاس توربو اتوماتیک دیگر محصولی است که نرخ میلیاردی به خود گرفته و اکنون در بازار یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به معامله می‌رسد.

پژو پارس، محصول پرحاشیه ایران خودرو سال جدید را صعودی آغاز کرد و با رشد حداقل سه درصدی در انواع مدل‌های آن بین ۶۸۰ میلیون تا ۸۳۶ میلیون تومان معامله می‌شود.

مدل‌های مختلف سورن پلاس نیز امروز در بازار خودرو در بازۀ ۶۴۹ میلیون تا ۸۱۰ میلیون تومان قرار گرفته‌اند.

مدل‌های مختلف پژو ۲۰۷ نیز بین ۶۶۵ میلیون تا یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان به عرضه گذاشته شده‌اند. قیمت راناپلاس نیز بین ۶۲۴ میلیون تا ۷۰۴ میلیون تومان قرار دارد. 

ارزان‌ترین مدل تارا که ۸۴۷ میلیون تومان است، در مدل اتوماتیک V۴ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود. 

قیمت محصولات سایپا در بازار خودرو نیز روند مشابهی را در پیش گرفته و تمام محصولات رشد نرخ را به ثبت رسانده‌اند. 

کوییک ساده با رشد ۱۰ درصدی شروع سال را با ۴۳۰ میلیون تومان آغاز کرد. کوییک R هم با رشد مشابه در محدوده ۴۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود. کوییک R اتومات نیز ۱۰۰ میلیون گران‌تر از آن است.

شاهین جی ۷۵۶ میلیون و شاهین اتومات هم ۸۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. 

انواع مختلف خودروی ساینا S در محدوده ۴۴۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان قرار گرفته‌اند. 

اطلس، محصول جدید سایپا که به‌تازگی در بازار خودرو کشف قیمت شده سال جدید را در محدوده قیمت ۵۷۵ میلیون تومان آغاز کرد. 

قیمت خودرو در شروع سال جدید ترمز برید +جزئیات

قیمت خودروهای مونتاژی 

قیمت خودرو در بازار مونتاژی‌ها نیز در شروع سال جدید افسار بریده است و تمام محصولات با افزایش قیمت کار خود را شروع کرده‌اند. 

چنانکه اکثر محصولات مدیران خودرو رشد بین سه تا پنج درصدی داشته‌اند. در این بین X۲۲ پرو دستی و اتومات به‌ترتیب ۹۲۵ میلیون و یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. 

این روند برای X۳۳ کراس یک میلیارد و ۲۵ میلیون تومان و یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان است. X۵۵ پرو نیز یک میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان قیمت دارد. 

آریزو ۵ اسپرت نیز به یک میلیارد و ۳۹۴ میلیون تومان رسید. آریزو ۶ پرو نیز یک میلیارد و ۶۴۰ تومان در سال جدید کار خود را آغاز کرد. 

تیگو ۷ پرو در محدوده یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تا یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. انواع تیگو هشت نیز به ۲.۵ تا سه میلیارد تومان رسیده‌اند. 

فونیکس Fx نیز سال جدید را در محدوده دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان آغاز کرد. 

محصولات کرمان موتور نیز در موج گرانی بازار خودرو در سال جدید سوار شده‌اند. چنانکه قیمت جک J۴ به ۸۶۵ میلیون تومان رسیده است. جک S۳  و S۵ به ترتیب نرخ یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون و یک میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان ثبت کرده‌اند. 

در بین محصولات بهمن نیز فیدلیتی و دیگنیتی در آستانه دو میلیاردی شدن قرار گرفته‌اند و دیگنیتی پرستیژ دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود.