شاخص‌سازی حقیقی‌ها در بورس+ جدول و نقشه بازار بورس

 در معاملات روز یکشنبه نوزدهم فروردین ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 966 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 234 هزار و 989 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش 2 هزار و 271 واحدی در رقم 741 هزار و 162 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 55 واحدی به رقم 25 هزار و 125 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 548 واحد به سطح 135 هزار و 47 واحد رسید. 

شاخص‌سازی حقیقی‌ها در بورس+ جدول و نقشه بازار بورس

تداوم خروج پول حقیقی از بورس 

روز یکشنبه برای پنجمین روز خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 215 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد فزر بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 31  میلیارد تومان بود. پس از فزر، نمادهای خودرو، خساپا، کرومیت و فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وبملت، فن افزار، ونوین، ولتجار و وخارزم تعلق داشت.

شاخص‌سازی حقیقی‌ها در بورس+ جدول و نقشه بازار بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز وبملت، فارس و نوری نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای اخابر، سدشت و میدکو از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریان، فزر و تماوند بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، خاور و شگویا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و ذوب و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فزر، فن افزار و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 24 هزار و 558 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 15 هزار و 658 میلیارد تومان بود که 64 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 27 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 852 میلیارد تومان رسید. 

شاخص‌سازی حقیقی‌ها در بورس+ جدول و نقشه بازار بورس

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد وبملت بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 495 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، فزر بیشترین ارزش معاملات را داشت و فن افزار رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خودرو و ذوب در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام وبملت با تعداد 2 میلیارد و 4 میلیون و 667 هزار و 836 سهم در صدر قرار گرفته است. ذوب در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد شستا و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 48 نماد صف خرید داشتند و 57 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 347 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 210 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 42 درصدی به 238 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

شاخص‌سازی حقیقی‌ها در بورس+ جدول و نقشه بازار بورس