مددجویان بهزیستی بخوانند| تاریخ واریز عیدی مددجویان بهزیستی

علیرضا زندیان در نطق میان دستور خود در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: یک فرد بازنشسته باید دوران بازنشستگی خود را بدون نگرانی از تامین معیشتی خود به ویژه در حوزه درمان طی کند و مشکلات کمتری برای حوزه درمانی داشته باشد اما متاسفانه دولت ها و صندوق ها هیچ حمایتی از این قشر ندارند.

وی در ادامه اظهار کرد: در حالی که زمانی که فرزندان بازنشستگان بزرگ می شوند هزینه‌های بیشتری نیز دارند و در زمان تلاطم بازار بیشترین آسیب را می بینند. انتظار می رود توجه ویژه در لایحه برنامه هفتم به بازنشستگان صورت گیرد. مهم‌ترین خواسته بازنشستگان اجرای کامل همسان سازی حقوق و اتخاذ تدبیری برای تناسب میان حقوق بازنشستگان و وضعیت بازار و همچنین ایجاد زمینه اشتغال فرزندان آنها است. لازم است مراکز فرهنگی، ورزشی، سالن های اجتماعات و مراکز رفاهی و تفریحی در اختیار بازنشستگان به ویژه روستایی و عشایری و خانواده آنها قرار گیرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی بیان کرد: باید درباره دلایل عدم اجرای قوانین و ضوابط و مقررات و دستورات شما در سیستم بانکی به ویژه بانک های دولتی توضیح ارائه شود. مسئولان بارها در مصاحبه های تلویزیونی خود گفته‌اند که برای پرداخت تسهیلات به وام های خرد قرض الحسنه به مردم تا سقف صد میلیون تومان نیاز به ضامن نیست اما برای همین میزان وام ۲ تا ۳ ضامن گرفته می شود و علاوه بر آن پرداخت وام‌های ازدواج و مسکن نیز مشکلات عدیده برای مردم به وجود آورده که لازم است وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به موضوع ورود کند.

مستمری مددجویان

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: بخش عمده ای از بار مسئولیت آموزش و پرورش بر دوش معلمان نهضتی به ویژه معلم های سال ۹۱ به بعد و دبیران دبیرستان های غیرانتفاعی با پایین ترین میزان حقوق است در حالی که تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند لذا باید زمینه تعیین تکلیف وضعیت استخدام آنها در برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق فراهم آید تا مشکلات این قشر حل شود.

وی افزود: ماموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران مبتنی بر چهار محور معیشت، درمان، مسکن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است اما با رصد وضعیت مشخص است این بنیاد به تنهایی قادر به ایفای نقش خود نخواهد بود بلکه حمایت همه ارکان دولت و مجلس را می طلبد.