لیست گوشی‌های سامسونگ تا ۵ میلیون تومان

 برندهایی مانند  سامسونگ  به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند گوشی‌هایی را به بازار عرضه کنند که بتوانند همچنان مشتریان خود را حفظ کنند. لازم به ذکر است که هر یک از این گوشی‌های پایین رده و میان‌رده، ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای داشتن بهترین انتخاب، مناسب است به تمام قابلیت‌های آن‌ها توجه کنید.

همه به خوبی می‌دانیم که گوشی‌های پرچم‌دار و رده‌بالا، قابلیت‌های بی‌شماری دارند؛ با این‌حال، برخی افراد به دلایلی همچون عدم نیاز به امکانات زیاد و یا قیمت گران آنها ترجیح می‌دهند یک گوشی اقتصادی و ارزان‌تر خریداری کنند.

راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا ۵ میلیون تومان به شما کمک می‌کند که بهترین گزینه را برای کارهای روزانه، وب‌گردی، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های سبک انتخاب کنید.

تنوع گوشی‌های سامسونگ در رده‌های مختلف قیمت بسیار زیاد است و این باعث شده تا انتخاب بهترین گزینه سخت باشد. به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، گوشی‌هایی را به شما معرفی کنیم که بیشتر از سایر گوشی‌ها ارزش خرید دارند و با پرداخت هزینه منطقی می‌توانید از قابلیت‌های خوب آن‌ها بهره‌مند شوید.

توجه داشته باشید که این لیست ترتیب خاصی ندارد و اغلب گوشی‌های هوشمند با رنج قیمتی ۵ میلیون تومان را معرفی می‌کند. برای آشنایی با این محصولات کره‌ای‌ها، در ادامه همراه ما باشید.

گلکسی A۰۵

    نمایشگر: ۶.۷ اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، ۶۰ هرتز

    پردازنده: MediaTek MT۶۷۶۹V/CZ Helio G۸۵

    رم: ۶ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت

    دوربین: ۵۰+۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گلکسی A۰۵ یکی دیگر از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۵ میلیون تومان بوده که با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی طراحی شیک و در عین حال ساده‌ای را به نمایش می‌گذارد. ابعاد این گوشی ۱۶۸.۸×۷۸.۲×۸.۸ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۵ گرم است. در بخش قاب دور گوشی، از پلاستیک فشرده استفاده شده و گفتنیست جک ۳.۵ میلی‌متر هندزفزی نیز در طراحی گوشی گلکسی A۰۵ سامسونگ در نظر گرفته شده است.

در بخش سخت‌افزار یک چیپست مدیاتک هلیو G۸۵ قرار دارد که با پردازنده هشت هسته‌ای پشتیبانی می‌شود. همچنین، در بخش ظرفیت، A۰۵ سامسونگ به ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی مجهز شده و امکان ارتقا از طریق کارت حافظه به ۱ ترابایت نیز وجود دارد. گزینه‌های اتصال مثل Wi-Fi ،USB Type-C ،Bluetooth v۵.۳ در گوشی A۰۵ قابل دسترسی است. گفتنی است این گوشی از سنسور شتاب سنج، سنسور نور و سنسور مجاورت پشتیبانی می‌کند.

گوشی A۰۵ از یک صفحه نمایش لمسی خازنی از نوع PLS LCD ۶.۷ اینچی بهره برده که نسبت صفحه به بدنه آن حدود ۸۲ درصد حساب شده است؛ بنابراین مانند گوشی‌های دیگر در این بازه قیمتی، دوباره شاهد حاشیه‌های نسبتاً ضخیم هستیم.

علاوه بر این، از مشخصات دیگر این نمایشگر می‌توان به رزولوشن ۷۲۰ × ۱۶۰۰ پیکسل (کیفیت HD+) و تراکم پیکسلی ۲۶۲ ppi اشاره کرد. همانطور که می‌بینید همه چیز در مورد این صفحه‌نمایش در حد متوسط است و این صفحه نسبتاً بزرگ می‌تواند نیازهای کاربر را در زمینه‌هایی چون فیلم دیدن و خواندن مطالب برطرف سازد.

یک ماژول دوربین دو گانه با قابلیت‌های متفاوت در پشت گوشی گلکسی A۰۵ وجود دارد. این ماژول دارای دو دوربین است: یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین عمق ۲ مگاپیکسلی که برای عکاسی پرتره کمک حالتان خواهد بود. در قسمت جلویی گوشی A۰۵ یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی و برقراری تماس ویدیویی نیز تعبیه شده است. کیفیت دوربین در کلاس خود می‌توانست بهتر باشد، اما باز هم برای گرفتن عکس و فیلم و تماس ویدئویی کافی و قابل قبول است.

لیست گوشی‌های سامسونگ تا ۵ میلیون

گلکسی A۰۴e

بهترین گوشی های سامسونگ تا ۵ میلیون تومان

    نمایشگر: ۶.۵ اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، ۶۰ هرتز

    پردازنده: MediaTek MT۶۷۶۵ Helio P۳۵

    رم: ۳ و ۴ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت

    دوربین: ۱۳+۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گلکسی A۰۴e یکی دیگر از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۵ میلیون تومان است. این گوشی که اخیرا وارد بازار شده، از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به گلکسی A۰۴ دارد. این گوشی هوشمند از نمایشگر ۶.۵ اینچی برخوردار شده که از رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر روشنایی چندان بالایی ندارد، اما می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

در این گوشی از تراشه مدیاتک Helio P۳۵ استفاده شده و در نسخه‌های رم ۳ و ۴ گیگابایتی عرضه می‌شود. این مشخصات در کنار پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI Core ۴.۱، عملکرد خوبی در این بازه قیمتی دارد و می‌توانید بازی‌های سبک را روی آن نصب کنید؛ اما برای بازی‌های سنگین‌تر بهتر است سراغ این گوشی نروید. گلکسی A۰۴e را می‌توانید در نسخه‌های حافظه ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی خریداری کنید.

در بخش دوربین هم این گوشی عملکردی کاملا معمولی دارد و در شرایطی با نور محیطی مناسب، از عهده کار برمی‌آید. در پنل پشتی این گوشی شاهد لنزهای ۱۳ مگاپیکسلی واید و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق هستیم. برای عکاسی سلفی هم به دوربین ۵ مگاپیکسلی دسترسی دارید.

گلکسی A۰۴e به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده که شارژدهی خوبی دارد و در صورت استفاده سبک و معمولی، تا دو روز دوام می‌آورد. این باتری با آداپتور شارژر ۱۰ واتی شارژ می‌شود که تقریبا ۲ تا ۲.۵ ساعت طول می‌کشد تا باتری را کاملا شارژ کند. در مجموع می‌توان گفت که در این بازه قیمتی، گلکسی A۰۴e گزینه مناسبی است و می‌توان جایگاهی را برای آن در راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ تا ۵ میلیون تومان در نظر گرفت.

گلکسی A۰۵s

بهترین گوشی های سامسونگ تا ۵ میلیون تومان

    نمایشگر: ۶.۷ اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، ۹۰ هرتز

    پردازنده: Qualcomm SM۶۲۲۵ Snapdragon ۶۸۰ ۴G

    رم: ۶ و ۴ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت

    دوربین: ۵۰+۲+۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی گلکسی A۰۵s یکی دیگر از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۵ میلیون تومان بوده که مجهز به حداکثر ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. این دستگاه با سیستم عامل اندروید ۱۳ به دست کاربران می‌رسد و در ساخت آن از چیپ‌ست اسنپدراگون SM۶۲۲۵ ۶۸۰ ۴G استفاده شده است.

طراحی گلکسی A۰۵s بسیار خوب و کاربردی است و شرکت سامسونگ در طراحی این گوشی بین جنبه زیبایی و کاربرد پذیری، توازن خوبی برقرار کرده است. ابعاد ۱۶۸×۷۷.۸×۸.۸ میلی‌متری این گوشی و وزن ۱۹۴ گرمی آن، باعث شده که کار با این محصول سامسونگ بسیار راحت باشد.

نرخ نوسازی پنل ۶.۷ اینچی PLS LCD این گوشی ۹۰ هرتز است که باعث روان‌تر شدن پیمایش تصویر و واکنش سریع‌تر به لمس تصویر می‌شود. نمایشگر گلکسی A۰۵s ، با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل، تصویری بسیار شاداب و واضح دارد که این ویژگی‌ها باعث شده که استفاده از این گوشی سامسونگ برای مشاهده محتوا، وبگردی و کارهای مختلف دیگر بسیار لذت بخش باشد.

دوربین گلکسی A۰۵s متشکل از یک سیستم سه لنز در قسمت پشت و یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است. بررسی گوشی گلکسی سامسونگ A۰۵s نشان می‌دهد که دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی، با زاویه عریض و دیافراگم f/۱.۸ تصاویری با جزئیات زیاد و زیبا ثبت می‌کند. در کنار دوربین اصلی، از یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی استفاده شده که با استفاده از آن می‌توانید از سوژه‌ها عکس کلوزاپ بگیرید. حسگر ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق دوربین A۰۵s با ایجاد یک جلوه عمق در تصاویر، عکس‌های پرتره زیبایی ایجاد می‌کند.

    نمایشگر: ۶.۵ اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، ۶۰ هرتز

    پردازنده: MediaTek MT۶۷۶۵ Helio P۳۵

    رم: ۴ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت

    دوربین: ۱۳+۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

گوشی گلکسی F۰۴ دارای یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی IPS LCD با وضوح و رزولوشن اچ دی پلاس (۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل)، نسبت تصویر ۲۰:۹ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی است. در بالای این نمایشگر یک بریدگی قطره‌ای شکل دیده می‌شود که محل قرارگیری دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است.

در پنل پشتی این دستگاه هم یک ماژول دوربین دوگانه وجود دارد که از یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، یک سنسور عمق سنج ۲ مگاپیکسلی و یک فلاش LED تشکیل می‌شود.

همچنین گلکسی F۰۴ به چیپست هلیو P۳۵ مدیاتک مجهز شده و از ۴ گیگابایت رم، ۴ گیگابایت رم مجازی (RAM Plus) و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی بهره می‌برد. در بخش نرم افزاری نیز این دستگاه از رابط کاربری One UI مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۲ (نسخه Go edition) استفاده می‌کند و تا دو سال متوالی به روز رسانی‌های منتشر شده در قسمت سیستم عامل را دریافت خواهد کرد.

گلکسی F۰۴ انرژی مورد نیاز خود را از طریق یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۵ واتی تامین می‌کند و در بخش امنیتی و تشخیص بیومتریک نیز به جای اسکنر اثر انگشت از قابلیت بازگشایی چهره برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیم کارت، شبکه اتصالی ۴G VoLTE، وای فای، بلوتوث، GPS، پورت USB تایپ C و جک هدفون ۳.۵ میلی متری اشاره کرد.

گلکسی A۰۴

بهترین گوشی های سامسونگ تا ۵ میلیون تومان

    نمایشگر: ۶.۵ اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل

    پردازنده: MediaTek MT۶۷۶۵ Helio P۳۵

    رم: ۳، ۴ ،۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت

    دوربین: ۵۰+۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

اگر به‌دنبال خرید یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۵ میلیون تومان هستید، گلکسی A۰۴ می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب و کاربردی باشد. این گوشی هوشمند ارزش خرید بالاتری نسبت به نسل قبلی خود، یعنی گلکسی A۰۳ دارد. این گوشی از نمایشگر ۶.۵ اینچی PLS LCD برخوردار شده و از رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

برای این گوشی یک تراشه هلیو P۳۵ (نسخه آسیا) در نظر گرفته شده و در نسخه‌های رم ۳، ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی با حافظه ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. برای عکاسی نیز به دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی واید و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق دسترسی دارید. این دوربین از ضبط ویدیوی ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. دوربین گلکسی A۰۴ با توجه به قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید، عملکرد خوبی دارد و در نور مناسب، عکس‌های قابل قبولی را ثبت می‌کند. در نمای جلویی این گوشی نیز یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی نیز شارژدهی خوبی دارد و اگر کاربر کم‌مصرفی باشید، تا دو روز هم دوام می‌آورد. شارژر ۱۵ واتی این گوشی نیز سرعت معمولی دارد که در این بازه قیمتی، چندان عجیب نیست. گلکسی A۰۴ یکی از جدیدترین گوشی‌هایی است که در این لیست بهترین گوشی های سامسونگ تا ۵ میلیون تومان به آن اشاره کردیم.

لیست گوشی‌های سامسونگ تا ۵ میلیون

گلکسی A۰۴s

    نمایشگر: ۶.۵ اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل

    پردازنده: Samsung Exynos ۸۵۰

    رم: ۳ و ۴ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت

    دوربین: ۵۰+۲+۲ مگاپیکسل/ دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

Galaxy A۰۴s یکی از بهترین گوشی های سامسونگ تا ۵ میلیون تومان است که ظاهری شبیه به سایر گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه سامسونگ دارد. این گوشی خوش‌دست از بدنه و فریم پلاستیکی ساخته شده و از نصب دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. نمایشگر ۶.۵ اینچی گلکسی A۰۴s با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل، از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به سیستم‌عامل اندروید ۱۲، رابط کربری One UI ۴، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، اسکنر اثر انگشت در لبه گوشی و تراشه اگزینوس ۸۵۰ اشاره کرد. گلکسی A۰۴s از درگاه اختصاصی کارت حافظه برخوردار شده که می‌تواند خبر خوبی برای کاربران باشند.

شما می‌توانید این گوشی را در نسخه‌های رم ۳ و ۴ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و در رنگ‌های مشکی، سبز، سفید و مسی خریداری کنید.