قیمت گوشت قرمز وارداتی اعلام شد

افزایش قیمت گوشت در یک سال اخیر رکورد قیمتی جدیدی به ثبت رسانده است. عبور قیمت گوشت قرمز از مرز نیم میلیون در سال گذشته بازار را دچار التهاب و معیشت بسیاری از خانواده‌ها را به خطر انداخت. 

عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار گوشت

در سال‌های گذشته، تولیدکنندگان و دامداران با اعتراض به سیاست‌های سرکوبی دولت در زمینه گوشت قرمز درباره پرش قیمت‌ها هشدار داده بودند، اما کاهش شدید سطح تولید و افزایش افسار گسیخته هزینه‌های تولید باعث شد که دامداران دام‌های مولد را به کشتارگاه‌ها بفرستند و بازار گوشت قرمز دچار یک عدم تعادل میان عرضه و تقاضا شود. 

واردات گوشت از قزاقستان و پاکستان

پس از گرانی شدید گوشت قرمز دولت اقدام به واردات گوشت از کشورهایی مانند پاکستان، قزاقستان، روسیه و ... کرد که گوشت‌های وارداتی با قیمت 299 تا 300 هزار تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسید. 

عرضه گوشت‌های تنظیم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار ادامه دارد و صف‌های طولانی خرید گوشت نشان از اختلاف قیمتی شدید گوشت در فروشگاه‌های خرد با میادین میوه و تره بار دارد.در یک ماه اخیر عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری با کندی پیش می‌رود. دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور از عرضه سراسری گوشت تنظیم بازاری وارداتی از ۲۰ روز دیگر خبر داد.

قیمت گوشت قرمز وارداتی اعلام شد

 مسعود رسولی اظهار کرد: امروز در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین، ران،‌ دست و راسته گوساله به قیمت ۲۹۹ هزارتومان،‌ چرخ‌کرده ۲۷۵ هزارتومان و مخلوط نیز با قیمت ۲۸۵ هزارتومان عرضه می‌شود.

گوشت تنظیم بازاری به سایر استان‌ها می‌رود؟

وی افزود: فعلا این گوشت تنظیم بازاری وارداتی برای تهران و البرز است ولی از روزهای آینده با افزایش واردات در سایر استان‌ها نیز عرضه صورت می گیرد.

دبیر انجمن صنفی صنعت گوشت بسته بندی و پروتئینی کشور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: به نظر می رسد تا ۲۰ روز آینده گوشت تنظیم بازاری وارداتی در سراسر کشور و در کلیه فروشگاه ها عرضه شود.