سود سهام عدالت مرحله سوم کی واریز می‌شود

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند ۱۴۰۲ مشخص شد که ۸ شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.​

سود مرحله دوم سهام عدالت که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود:

فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط ۸ شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

آخرین خبر درباره زمان واریز سود سهام عدالت/ کدام شرکت‌ها بدقولی کردند؟

سبد ۴۵۲ هزار تومانی: ۴۰۹ هزار تومان

سبد ۴۹۲ هزار تومانی: ۴۴۶ هزار تومان

سبد ۵۳۲ هزار تومانی: ۴۸۲ هزار تومان

سبد یک میلیون تومانی: ۹۰۶ هزار تومان

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.