به گزارش افکارنیوز، علي عليلو در گفتوگو با ايسنا، گفت: اولين كشورهايي كه از ناحيه تحريم نفتي ايران آسيب ديدند كشورهاي همپيمان آمريكا هستند. نياز كشورهاي واردكننده نفت و ناتواني عربستان از پوشش كسري نفت ايران موجب گرانتر شدن نفت در بازارهاي بورس شده است.

نماینده مردم شبستر از افزایش خرید نفتی از سوی کشورهای ایتالیا، ژاپن، ‌ چین و مالزی از جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: ۱۹ کشور خود را از تحریم‌های نفتی غرب معاف کرده و برخی از آنها رسما اعلام کرده‌اند نفت بیشتری از ایران خواهند خرید. وزیر نفت نیز رسما اعلام کرده است با روش‌های جدیدی که برای فروش نفت به اجرا گذاشته شده است اثر تحریم‌های نفتی از بین خواهد رفت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از احتمال افزایش قیمت نفت ایران از بشکه‌ای ۹۰ به ۱۲۰ دلار سخن گفت و افزود: با آغاز قطع صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران بستر افزایش قیمت جهانی نفت ایران به وجود آمده و بر اساس پیش‌بینی تحلیل‌گران نفتی بین‌الملل به زودی قیمت نفت به مرز ۱۲۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

وي نگاه كميسيون متبوعش به توليد ملي، كار و سرمايه ايراني را عميق و گسترده دانست و افزود: عزم اعضاي كميسيون صنايع و معادن اتخاذ استراتژي و راهبردهاي توليد ملي، كار و سرمايه ايراني است. اگر حمايت از توليد داخلي آغاز نشود شك نكنيد كه اقتصاد كشور همچنان متاثر از نفت و درآمدهاي نفتي خواهد ماند. بايد بر اساس برنامه پنجم توسعه از وابستگي اقتصاد به نفت كاست و اين نميشود مگر از توليد، كار و سرمايه ايراني به جد استفاده شود.