به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، جمشید پژویان، رئیس شورای رقابت امروز چهارشنبه در نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت که در سالن کوثر دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ما جدی است و نمیتوان منکر این مشکلات شد، افزود: یکی از دلایل مهم مشکلات اقتصادی کشور ما آن است که سیاستگذاری ها در جاهای مختلف انجام می شود و ما مکان و جایگاه مناسبی را برای سیاستگذاری های اقتصادی به صورت منسجم نداریم.

وی گفت: این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته شاهد فعالیت مشاوران خبره اقتصادی هستیم که در این راستا می توان به کشورهای آلمان، ترکیه و آمریکا اشاره کرد.

این اقتصاددان افزود: در این کشورها از خبره ترین کارشناسان اقتصادی استفاده می شود و آنها به طور کامل فضای اقتصادی را رصد می کنند و راه حل های خود را به مسئولان ارشد کشوری ارائه می دهند، اما این جایگاه در اقتصاد ایران دیده نشده است از این رو معتقدم جای مشاوران خبره اقتصادی در ایران خالی است.

رئیس شورای رقابت در ادامه سخنانش ضمن دفاع از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها افزود: از زمانی که این قانون اجرا شده است ما با تورم زیادی روبرو نشدیم در حالیکه در زمان اجرای قانون خیلی ها بر این باور بودند که هدفمند شدن یارانه ها باعثتورم های زیاد می شود، اما این گونه نشد.

این اقتصاددان با انتقاد از طرح های خود اشتغالی و تثبیت قیمت ها که در ادوار گذشته مجلس مورد تصویب نمایندگان قرار گرفته بود، اظهار داشت: در دوره های گذشته مجلس نمایندگان طرح هایی همچون طرح خوداشتغالی، طرح ضربتی اشتغال و تثبیت قیمت ها را تصویب کردند. ما در آن زمان تاکید کردیم که تثبیت قیمت ها نمی تواند تورم را کنترل کند، اما دوستان به این توصیه گوش نکردند و تثبیت قیمت ها به تصویب رسید و نتیجه آن را نیز دیدیم.

وی گفت: علت طرح چنین طرح ها و مسائل فقط به خاطر عدم یک جایگاه مهم در حوزه اقتصادی ایران است.