افزایش۳ برابری خروج سرمایه / شستا در صدر جدول معاملات بازار سهام

در معاملات روز شنبه 5 خرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 16 هزار و 968 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 97 هزار و 175 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 4 هزار و 302 واحدی در رقم 689 هزار و 655 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 205 واحدی به رقم 22 هزار و 843 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و 193 واحد به سطح 123 هزار و 246 واحد رسید. 

افزایش۳ برابری خروج سرمایه / شستا در صدر جدول معاملات بازار سهام

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سومین روز متوالی منفی شد و 610 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز معاملاتی قبل بیش از 3 برابر -معادل 211 درصد- افزایش یافته است. 

امروز نماد شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 43 میلیارد تومان بود. پس از شستا، نمادهای خودرو، شبندر، فملی و وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ثفارس، زفکا، وتوکا، تایرا و وآتوس تعلق داشت.

افزایش۳ برابری خروج سرمایه / شستا در صدر جدول معاملات بازار سهام

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی، شپنا و فارس نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کویر، تایرا و واتی از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، شگویا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فجهان، غصینو و حسینا نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، فزر و آردینه بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 7 هزار و 947 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 810 میلیارد تومان بود که 10 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 13 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 599 میلیارد تومان رسید. 

افزایش۳ برابری خروج سرمایه / شستا در صدر جدول معاملات بازار سهام

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد شستا بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 67 میلیارد تومان بود. 

پس از شستا، فولاد بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 665 میلیون و 275 هزار و 290 سهم در صدر قرار گرفته است. ذوب در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد خودرو و شگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 25 نماد صف خرید داشتند و 449 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 57 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 49 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 264 درصدی به 962 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

افزایش۳ برابری خروج سرمایه / شستا در صدر جدول معاملات بازار سهام