آخرین گزارش از وضعیت ارزی

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام این خبر گفت: برای کالاهای اساسی و دارو دو میلیارد و ۵۵۷ میلیون دلار،‌ برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ پنج میلیارد و ۵۱۴ میلیون دلار و برای خدمات ۲۳۳ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

تسنیم در خبری نوشت:بالسینی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی دو میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۳۹۳ میلیون دلار و در مجموع دو میلیارد و ۵۵۷ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارز پرداخت شد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۸۳۵ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۷۷۱ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۴۳۸ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۴۰۵ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۳۰۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۴۸۳، ۱۰۳، ۳۸۵، ۲۸۲ و ۱۷ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۴ خرداد ماه سال جاری دریافت کرده اند. نرخ تامین ارز در سامانه نیما ۴۱هزار تومان و در سرفصل واردات در مقابل صادرات نرخ به صورت توافقی است.

آخرین گزارش از وضعیت ارزی

علاوه بر این گروه ها، دو میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار ارز نیمایی و ۶۱۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

گفتنی است، در روز ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۶۲۶ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۰۱ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان، یورور با نرخ ۴۵ هزار و ۴۰۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۳۹۲ تومان بود.