در این بازارها سرمایه‌گذاری نکنید!

بررسی وضعیت بازارها نشان می دهد سال 1403 تا ابتدای خرداد، صندوقهای درآمد ثابت بازدهی بیشتری نسبت به سایر بازارها داشته اند.

صندوق های درآمد ثابت نیز در همین دوره رشد 5 درصدی داشته اند. سکه نیز رشد 3.5 درصدی ثبت کرده است. در این میان بازار بورس نیز رشد 3.7- درصدی نشان داده است. 

همچنین با همه فراز و نشیب ها، دلار نیز از ابتدای سال 1403، بازدهی 6.8- درصدی داشته است. نرخ دلار آزاد بیشترین بازدهی منفی را به ثبت رسانده است، به گونه‌ای که در اردیبهشت ماه بهای دلار آمریکا در بازار آزاد از رقم ۶۶ هزار تومانی در پایان فروردین ماه به کانال ۵۷ هزار تومان در پایان اردیبهشت ماه رسید. 

در واقع، سرمایه گذارانی که تحت تاثیر فضای هیجانی و نوسانات ناشی از ریسک‌های سیاسی و منطقه ای، سرمایه های خود را راهی بازار ارز و طلا و سکه کردند، در پایان دومین ماه سال، هیچ سودی به دست نیاوردند و متضرر شدند.

افزایش تهاتر در بازار مسکن با خودرو و میلگرد!

در بازار مسکن نیز بر اساس آمار رسمی، در فروردین امسال، در طی یک ماه، قیمت دلاری آپارتمان ۱۰‌درصد سقوط کرد. ثبات قیمت مسکن در سطح ۸۱ میلیون تومان در فروردین امسال نسبت به اسفند سال گذشته و تورم ماهانه بسیار نزدیک به «صفر» آن باعث شد بازدهی بازار مسکن در این دو ماه مورد توجه سرمایه گذاران قرار نگیرد.