به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، ارسلان فتحيپور در مورد برنامههاي جديد ارزي اظهار كرد: بسته جديدي در مورد ارز ارائه نشده است، پيشنهاد قبلي ما اين بود كه كالاهاي اساسي جزء اولويت وارداتي قرار بگيرند و از ارز ۱۲۲۶ توماني استفاده شود و دولت هم اين پيشنهاد را پذيرفته است.

وی در مورد برخی شنیده‌ها درباره ارز سه و چهار نرخی اظهار کرد: طبق پیشنهاد ما کالاهای اساسی جزء اولویت‌های وارادتی قرار گرفته‌اند و بعد از آن کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای قرار دارند که قرار است با ارز ۱۵۰۰ تومانی وارد شود.

وی ادامه داد: صحبتی هم در مورد کالاهای لوکوس مثل خودرو و عروسک وجود داشت که در مورد این کالاها بنا بر آن شد که با ارز آزاد به نرخ بازار وارد شود.

رییس کمیسیون اقتصادی در مورد این‌که کدام کالاها شامل کالاهای اساسی خواهند بود؟ گفت: مواد غذایی و دارویی در اولویت وارات با ارز دولتی قرار دارند.

وي درباره اينكه آيا مطرح شدن ارز ۱۵۰۰ توماني و تقسيم كالاهاي وارادتي به دو گروه اساسي و غيراساسي رديف درآمدي جديدي براي دولت ايجاد نخواهد كرد؟ گفت: چنين اتفاقي نخواهد افتاد ما از اينكه دولت به پيشنهاد ما تن داده است تشكر ميكنيم. ارز ۱۵۰۰ توماني كه قرار است پرداخت شود همان ارزي است كه از صادرات حاصل شده است ضمن اينكه دولت طرح را به صورت كوتاه مدت پذيرفته است و پيشبيني نميشود كه درآمد دولت از اين ناحيه افزايش پيدا كند.