به گزارش افکارنیوز، محمود زيركچيانزاده ـ مديرعامل شركت نفت فلات قاره ـ در گفتوگو با ايسنا در مورد برنامه افزايش توليد نفت خام از ميدان سلمان كه با امارتيها مشترك است، گفت: سكوي GLP (براي تزريق گاز براي افزايش برداشت نفت خام) در حال راهاندازي است كه با نصب اين سكو توليد نفت از سلمان نيز افزايش خواهد يافت.

وی با اشاره به این که افزایش تولید نفت خام از میدان سلمان مستقل از طرح توسعه این میدان است گفت: افزایش ظرفیت تزریق گاز به میدان نفتی سلمان روشی دیگر برای افزایش تولید است.

به گفته این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با اجرای طرح افزایش توان تزریق گاز به میدان سلمان، حجم گاز تزریقی از ۶۰ میلیون متر مکعب در روز به ۱۲۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، مجموع حجم نفت درجا در لایه‌های مختلف میدان سلمان حدود ۴.۵ میلیارد بشکه است که حدود ۱.۶ میلیارد بشکه یعنی ۳۵ درصد نفت این مخزن قابل استحصال است.

تاکنون حدود ۱.۱ میلیارد بشکه نفت از آن برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود که نفت قابل تولید باقیمانده آن بیش از نیم میلیارد بشکه باشد.

ايران با مجموع ۴۲ حلقه چاه روزانه بيش از ۶۰ هزار بشکه نفت از ميدان سلمان توليد مي كند و وضعيت توليد امارات متحده عربي از ميدان ابوالبوخوش (مشترک با سلمان)، به اين صورت است که هماکنون ابوظبي با ۷۰ حلقه چاه روزانه ۴۰ هزار بشکه نفت از اين ميدان توليد ميكند.