به گزارش افکار نیوز به نقل از دنیای اقتصاد،در این میان گزارشهای مربوط به بازار جهانی موبایل آمارهای جالبی را در خودشان دارند. جدیدترین گزارش منتشر شده در این مورد را موسسه تحقیقاتی IDC منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش بازار جهانی گوشی‌های موبایل به عنوان پر طرفدارترین محصولات دیجیتال شخصی در دهه‌های اخیر، با رشد سالانه یک درصدی فصل دوم امسال را به پایان رسانده است و دو شرکت سامسونگ و اپل تقریبا نیمی از موبایل‌های هوشمند جهان را صادر کرده‌اند.





به طور کلی، شرکت‌های تولیدکننده انواع گوشی‌های موبایل در طول فصل دوم امسال ۴۰۶ میلیون دستگاه گوشی را به سرتاسر جهان صادر کرده‌اند که این رقم در فصل دوم سال ۲۰۱۱ برابر ۸/۴۰۱ میلیون دستگاه بوده است.

با این حال اما دو شرکت اپل و سامسونگ بیشترین میزان رشد را در این سال‌ها برای خودشان به ثبت رسانده‌اند تا جایی که سهم این دو شرکت از بازار جهانی موبایل‌‌های هوشمند در دو سال اخیر به بیش از دو برابر رسیده است.


«کوین رستیوو» یکی از کارشناسان IDC در این مورد می‌گوید: «سامسونگ و اپل حالا به وزنه‌های سنگینی در بازار پر رونق موبایل‌های هوشمند تبدیل شده‌اندو هر گونه تغییر در سیاست گذاری‌های آن‌ها می‌تواند تمام بازار موبایل‌های هوشمند را تحت تاثیر خودش قرار بدهد.


در حالی که سامسونگ سیاست حضور در بخش‌های مختلف بازار جهانی موبایل و تامین سلیقه و نظر کاربران متفاوت را دارد، شرکت اپل تنها به طراحی و تولید موبایل‌های هوشمند برای کاربران حرفه‌ای و حضور قدرتمند در این بخش از بازار اکتفا کرده است».


بر اساس این گزارش، شرکت‌های تولیدکننده ۹/۱۵۳ میلیون دستگاه موبایل هوشمند را در فصل دوم سال ۲۰۱۲ به سرتاسر دنیا صادر کرده‌اند، در حالی که این رقم در فصل دوم سال ۲۰۱۱ برابر ۳/۱۰۸ میلیون دستگاه بوده است. به این ترتیب، بازار جهانی موبایل‌های هوشمند در فصل دوم رشد سالانه ۱/۴۲ درصدی را تجربه کرده است که تنها کمی از پیش بینی ۱/۴۳ درصدی کارشناسان فاصله دارد.