قیمت مسکن‌های ویژه تهران اعلام شد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، قيمت زمينهاي اين مسكن ۷۰۰ هزار تومان و قيمت ساخت آن نيز ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده، لذا اين مسكن با متري يك ميليون و ۴۰۰ هزارتومان به متقاضيان واگذار خواهد شد و با توجه به امكانات تعريف شده و احداث در شهر تهران، قيمت تمام شده آن بيشتر از مسكن مهر است.

قرار است ۳۰ هزار واحد مسکن طرح ویژه در چهار نقطه از شهر تهران ساخته شود و در حال حاضر احداثیک پروژه ۱۰ هزار واحدی در تهرانپارس کلید خورده است.

طرح ویژه مسکن با هدف کنترل و تعدیل قیمت زمین و مسکن به عنوان آخرین سیاست دولت در کنار طرح مسکن مهر مطرح شده است و متأهل بودن، سابقه سکونت ۱۰ ساله در تهران و عدم استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید مسکن برخی از شرایط متقاضیان برای ثبت‌نام در این نوع مسکن است.

پیش از این ایرج رهبر رییس کانون سراسری انبوه‌سازان در گفت‌وگو با ایسنا شرایط ثبت نام این نوع از مسکن را همانند شرایط ثبت نام مسکن مهر است اعلام کرده‌ بود.

به گزارش ایسنا، از جمله شرایط ثبت‌نام مسکن مهر پردیس فاقد مسکن بودن یا به عبارتی افراد سرپرست خانواری که خود و افراد تحت تکفل آنها از تاریخ اول فروردین ۸۴ فاقد زمین و واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲/۱۱ / ۱۳۵۷ ماه از هیچ‌یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند، زنان خود سرپرست اعم از مجرد، مطلقه یا بیوه مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن با ارائه مدارک و مستندات قانونی(در خصوص فوت همسر یا طلاق، معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی و تأیید سازمان بهزیستی کشور است.

چگيني ـ مديركل دفتر برنامهريزي وزارت راه و شهرسازي ـ با بيان اينكه در راستاي تنظيم بازار مسكن و توليد مسكن ويژه در مناطق شهر تهران، ثبتنام اين واحدها از مرداد ماه و يا شهريور ماه آغاز ميشود، اظهار كرد: مخاطبان اصلي اين واحدها مستاجران هستند.