به گزارش افکار نیوز به نقل از دنیای اقتصاد،یکی از بنگاهداران مسکن در حوالی میدان فلسطین با بیان مطلب فوق درباره وضعیت فعلی بازار خرید و فروش سوئیتهایی با متراژ کمتر از ۳۰ متر مربع به دنیای اقتصاد گفت: اغلب سوئیتهایی که فروشندهها برای فایل کردنشان به بنگاهها مراجعه میکنند و کارشناس مسکن برای تعیین قیمت ارزنده به سوئیت مورد نظر مراجعه میکند در وهله اول با نگاه سطحی و ظاهری متوجه میشوند که سوئیت مذکور ارزش خرید و حتی سکونت را هم ندارد.


وی در رابطه با قیمت چنین سوئیت‌هایی در بازار مسکن خاطر نشان کرد: قیمت‌های نجومی و کاذب تنها مختص واحدهای لوکس یا واحدهایی با حداقل امکانات نیست بلکه سوئیت‌هایی که به اندازه لانه مرغ هستند وحتی از حداقل امکانات هم بهره مند نیستند از نرخ‌های غیر واقعی برخوردارند.


نامی عنوان کرد: برای مثال، یک سوئیت ۳۱ متری در میدان فلسطین به قیمت ۸۸ میلیون تومان ارزش گذاری شده است و بیش از ۲۵ سال هم از عمر بنای آن می‌گذرد! و جالب تر اینکه چندین خریدار برای این سوئیت مراجعه کرده‌اند!

این مشاور املاک همچنین درباره قدرت خرید متقاضیان سوئیت تصریح کرد: اکثر خریداران سوئیت‌های بسیار کوچک، افراد مجرد یا مطلقه هستند که از سر اجبار مجبور به خرید این سوئیت‌ها می‌شوند؛ چراکه آنها اظهار می‌کنند پرداخت اجاره ماهانه دشوار است و ممکن است


پرداخت مبلغ اجاره به صورت ماهانه از عهده شان خارج باشد.
وی از سوی دیگر به بازار اجاره سوئیت‌های مسکونی اشاره کرد و گفت: سوئیتی به متراژ ۲۵ متر مربع در نزدیکی خیابان طالقانی با ۵ میلیون تومان ودیعه و ۶۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه آماده تحویل به مستاجر است.


نامی درباره نوسان اجاره بها در بازار اجاره سوئیت‌ها تاکید کرد: نباید این طور تصور شود که نوسان در بازار فروش یا اجاره سوئیت کمتر از نوسان قیمت‌ها در بازار معاملات واحدهای متراژ متوسط یا بزرگ است. همین سوئیت ۲۵ متری سال گذشته با ۵ میلیون تومان ودیعه و ۴۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه به بازار اجاره عرضه شده بود، اما این نرخ اجاره امسال به میزان ۲۵۰ هزار تومان یا ۸ میلیون تومان افزایش یافته است.