به گزارش افکارنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار خرید واحدهای مسکونی منطقه ۷ در حوالی میدان امام حسین، آن دسته از متقاضیان که بودجه کافی برای خرید دارند، پا پیش نمیگذارند و فقط خریدارانی که ترس از گرانی روز افزون دارند و هر هفته ارزش بودجه خریدشان تقلیل پیدا میکند در بازار حضور دارند که آنها به ندرت موفق میشوند با کمک وام و رهن صاحبخانه شوند.

یکی از بنگاهداران فعال در اطراف میدان امام حسین در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی مدت زیادی است که با رونق مواجه نیست؛ زیرا شرایطی که بازار مسکن در زمان حال ایجاد کرده قدرت خرید را از متقاضیان سلب کرده است و این روزها اگر معامله‌ای در باب خرید باشد از سوی سازنده‌ها برای خرید املاک کلنگی انجام می‌شود.

حسن کاهه از طرف دیگر به وضعیت بد بازار اجاره واحدهای مسکونی اشاره کرد و افزود: امسال تابستان میزان قراردادها و همچنین میزان مراجعات مستاجران به بازار اجاره همچون سابق نبود و هنوز هم نیست؛ زیرا اعلام نرخ‌های اجاره آنچنانی باعثشد تا در سال‌جاری اکثر مستاجران قراردادهای خود را با افزایش ۱۲ تا ۱۵ درصدی تمدید کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکثر خریداران در این بخش از بازار مسکن بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان بودجه دارند و با فرض اینکه با کمک ۲۰ میلیون تومان وام و مابقی کمبود بودجه خود را با رهن جبران کنند قصد خرید دارند.

این بنگاهدار در رابطه با توانایی مستاجران برای پرداخت مبلغ رهن و ودیعه در خیابان ۱۷ شهریور اظهار کرد: اکثر متقاضیان در بازار اجاره بین ۳ تا ۴ میلیون تومان به عنوان ودیعه و برای رهن کامل حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان، می‌توانند پرداخت کنند و اکثر فایل‌های اجاره با ودیعه‌هایی بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان با اجاره‌های ماهانه ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی برای واحدهایی تا متراژ ۷۰ متر اعلام می‌شود.

حسن کاهه تاکید کرد: ارزان‌ترین واحدهای فروشی، این روزها با قیمت متری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود.