پرداخت معوقه بازنشستگان با حقوق شهریور

افکار نیوز: سرپرست صندوق بازنشستگی کشورگفت: یکهزار میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان مربوط به تفاوت پاداش سال ۷۹، تا پایان شهریور ماه امسال به همراه حقوق ماهیانه به حساب بازنشستگان واریز می شود.

به گزارش مهر، ایراندخت عطاریان افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، سهام شرکتهای پتروشیمی جم، سنگ آهن مرکزی و آب و برق کیش برای پرداخت مطالبات بازنشستگان تعیین شده و تا کنون کار مالکیت سهام پتروشیمی جم انجام شده و ما منتظر واگذاری بقیه سهامها هستیم.

وی با اعلام اینکه منتظر تعیین تکلیف ۴۴۰ میلیارد تومان بابت تعلق سهام به صندوق بازنشستگی هستیم، اظهار داشت: به بازنشستگان قول دادیم مطالبات هزار میلیارد تومانی آنها تا پایان شهریور ماه پرداخت شود. مسئولیت رفع مشکلات پرداخت سهام با صندوق است و ما تا کنون اقدامات لازم را در این زمینه برای صندوق انجام داده ایم و به طور قطع می توانیم اعلام کنیم که این میزان مطالبات با حقوق شهریور ماه پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: این پرداختها بر اساس مصوبه هیئت وزیران به صورت نقدی با فروش سهام این شرکتها انجام می شود.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به اینکه مابه تفاوت افزایش ۶ درصدی حقوق فروردین و اردیبهشت ماه بازنشستگان خرداد ماه پرداخت شد، گفت: کل مطالبات بازنشستگان سه هزار میلیارد تومان است که هزار میلیارد تومان به صورت نقدی بابت تفاوت پاداش سال ۷۹ است و دو هزار میلیارد تومان نیز بابت اجرای قانون خدمات کشوری است که پرداخت این دو به صورت منفک انجام می شود.

وی با اشاره استفاده بازنشستگان از سفر کارت در مسافرتهای تابستان امسال تاکید کرد: سفرکارت یک کارت الکترونیکی بانکی است و در حال حاضر بازنشستگان در صورت استفاده از این کارت در صورت واریز نشدن وجوه نقد دولت، می توانند با شارژ این کارتها از خدمات هتلها استفاده کنند که حداکثر ۴۰ درصد تخفیف در هتلها و مهمانسراها را شامل می شود.