سود هتل های تهران از اجلاس سران!

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد شهریور ماه امسال در تهران برگزار می شود و قرار است مهمانان خارجی در ۲۱ هتل و هتل آپارتمانهای پنج و چهار ستاره تهران اقامت کنند. به همین دلیل هتلدارانی که برای پذیرایی از این میهمانان انتخاب شده اند، درصدد ارتقای خدمات و بازسازی ساختمان هتلی خود هستند تا این پذیرایی در شان کشور باشد هر چند که می بایست برای این منظور تسهیلات ویژه ای برای هتلداران به منظور ارتقای خدمات داده می شد.

این هتلها با ظرفیت سه‌هزار و ۵۳۳ اتاق و سوییت و ۶ هزار و ۶۵۲ تخت از مهمانان اجلاس پذیرایی می کنند در کنار آن از ظرفیت مهمانسرای نهاد ریاست جمهوری در کاخ سعدآباد هم استفاده خواهد شد. همچنین در مدت اقامت این مهمانان، هتلهای درنظر گرفته شده، مسافر دیگری را پذیرش نمی کنند.

منوچهر جهانیان، معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، عصر روز گذشته از برخی هتلهای آماده بازدید کرد و میزان درآمد ارزی که از اقامت این مهمانان عاید صنعت هتلداری ایران می شود را ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار دلار تخمین زد.

به گفته وی، اقامت مهمانان این اجلاس می تواند بیش از ۵۰میلیون دلار درآمد داشته باشد و به رشد و توسعه صنعت گردشگری کشور کمک کند.

هتلداران افزایش نرخ نمی دهند مگر به واسطه ارتقای خدمات

وی در حاشیه این بازدید در پاسخ به خبرنگار مهر درباره نامه سعیدلو، رئیس ستاد برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به رئیس سازمان میراثفرهنگی دربار اخذ دو برابری قیمت هتلها از کشورهای مهمان که چند روز پیش خبرگزاری مهر آن را منتشر کرده بود، گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمتی را نداشته و نخواهیم داشت اما با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده و اینکه باید بهترین میزبانی را از مهمانان خود داشته باشیم، به هتلداران گفته ایم که خدمات شایسته‌ای را در بحثکیفیت و کمیت ارائه ‌دهند ولی می توانند برحسب ارتقای خدمات، در دو هفته قبل و بعد از برگزاری اجلاس(تقریبا از ۲۸ مرداد تا دوازدهم شهریور) افزایش قیمت داشته باشند.

جهانیان تعیین قیمت ها توسط هتلداران بر عهده ناظران و بازرسان سازمان میراثفرهنگی و استان تهران دانست و گفت: اگر خدمات هتلها معمولی باشد، هتلدار حق افزایش نرخ ندارد.

تور گردشگری برای مهمانان اجلاس سران کشورهای عدم تعهد

گفته می شود که دلیل این افزایش نرخ، نپرداختن تسهیلات دولتی به هتلداران و جبران آن است. اما در کنار اقامت و برگزاری اجلاس، برای مهمانان خارجی، برنامه تور آشناسازی گردشگری به مقصد تهران، اصفهان، ‌ شیراز و شهرهای زیارتی کشور نیز ترتیب داده شده است.

هر چند که مدتی پیش، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس از برگزاری چنین توری به مقصد شیراز اظهار بی اطلاعی کرده بود، اما جهانیان به خبرنگار مهر گفت که هفته گذشته درباره این موضوع برنامهریزیهای لازم انجام شده و به مدیران استانی، ابلاغ شده است بنابراین آنها آمادگی پذیرایی از مهمانان را دارند.