به گزارش افکارنیوز محمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر از تاخیر بخشی از متولدین دهه ۶۰ در ورود به بازار کار خبر داد و گفت: به برخی دلایل، عدم ورود درصدی از جوانان متولد دهه ۶۰ به بازار کار در زمان های پیش بینی شده؛ باعث ایجاد انباشت تقاضا در این بخش شده است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: پیش ‌بینی اولیه ما این بود که بخش اعظم متولدین سال‌ های ۵۹ تا ۶۵ در سال ‌های ۷۷ تا ۸۵ جذب بازار کار شوند ولی برخی از عوامل فرهنگی و اجتماعی مانع آن شد.

فروزان مهر خاطر نشان کرد: اشتغال طولانی مدت به تحصیل و افزایش تمایل به تحصیلات دانشگاهی، بالارفتن سن ازدواج و پشتیبانی مالی خانواده‌ها از فرزندان به عنوان برخی از دلایل مهمی بودند که باعثتاخیر ۵ تا ۶ ساله این جوانان در ورود به بازار کار شد.

وی ادامه داد: دامنه تحولات جمعیتی دهه ۶۰ تا سال‌ های میانی دهه ۹۰ نیز ادامه خواهد داشت، به عبارتی فشار تورمی جمعیت دهه ۶۰ که باید در سال های پایانی دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ خود را نشان می ‌داد به انتهای دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ منتقل شد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه افزود: این موضوع شرایط خاصی را در بازار کار کشور ایجاد کرده است. یکی از ایرادهایی که می ‌توان گرفت این است که با وجود پیش ‌بینی تحولات جمعیتی، دولت‌ های گذشته نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مناسب اقدام مطلوبی انجام نداده ‌اند.

فروزان مهر تاکید کرد: دولت فعلی مجبور است برای حل مشکلات انباشته شده با سرعت زیادی طرح های اشتغال زایی مانند بنگاه های زودبازده و مشاغل خانگی را اجرا کند یا در بخش مسکن برای پاسخگویی به نیاز جوانان، طرح مسکن مهر را دنبال کند.