به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، صادق صالحی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه طیور اردبیل در گفتگوی اختصاصی با مهر اضافه کرد: در حال حاضر در بازارهای چین کیفی ترین پای مرغ فروش رفته متعلق به استان اردبیل است.
وی با اشاره به کیفیت مرغهای تولیدی در این استان یادآور شد: ایمن سازی طیور در برابر بیماریهای مختلف از جمله دلایلی است که این کشورها به بازار مناسبی برای این محصول تبدیل شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: پای مرغ از جمله گران ترین و مهمترین ماده غذای در کشورهای جنوب شرق آسیا است.

به گفته وی علاوه بر این محصول و به غیر از صادرات پشم، روده و پالایشهای دامی، هم اکنون صادرات جوجه یک روزه به افغانستان و عراق نیز از این استان انجام می شود.

وی همچنین با اشاره به میزان تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان گفت: این دو محصول در استان اردبیل متناسب با نیاز تقاضا و بازار مصرف تولید شده و حتی در مقاطعی مازاد بر مصرف نیز تولید می شود.

صالحی با یبیان اینکه هم اکنون اردبیل با تامین نیاز خود واردات گوشت قرمز و گوشت مرغ ندارد، اضافه کرد: برخلاف چند سال گذشته که واردات دام از کشورهای ارمنستان و گرجستان به استان افزایش یافته بود، امسال فقط سه هزار راس دام زنده از ارمنستان وارد شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون اردبیل به صورت سازمان یافته صادرات گوشت ندارد، متذکر شد: باید وضعیت صنایع بسته بندی در استان بهبود یابد تا تولید مازاد بر مصرف را به کشورهای اطراف صادر کنیم.