به گزارش گروه افکارنیوز به نقل از فارس و به نقل از فایننشال تایمز، مقامات فدرال آمریکا در حال انجام تحقیقات درباره نقض احتمالی قانون تحریم ها علیه ایران توسط رویال بانک اسکاتلند هستند که پیشتر منجر به اخراج یکی از مدیران این بانک شده بود.

در حالی این خبر منتشر می شود که چندی پیش نیز یک بانک انگلیسی دیگر به نام استاندارد چارترد تحت پیگرد قانونی دولت آمریکا قرار گرفت و به دلیل بی اعتنایی به تحریم ایران به پرداخت ۳۴۰ میلیون دلار به عنوان جریمه به دولت آمریکا محکوم شد..

به گفته یک منبع آگاه، بعد از آنکه ۱۸ ماه قبل مسوولان رویال بانک اسکاتلند به طور داوطلبانه اطلاعاتی را در خصوص عملکرد شعب خود در اختیار مقامات آمریکایی و انگلیسی قرار دادند، مقامات فدرال رزرو و وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را در این مورد آغاز کردند.

پس از آنکه استفان هستر، مدیر ارشد این بانک سه سال پیش یک سری تحقیقات داخلی را در خصوص عملکرد این بانک آغاز کرد، ادعای وجود چند مورد قصور در عملکرد بانک مطرح شد.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت، تحقیقات داخلی در حال انجام در این بانک موجب اخراج یکی از مدیران این بانک و مطرح شدن انتقاداتی در مورد عملکرد شعب منطقه ای آن شده است.

سال گذشته رویال بانک اسکاتلند موافقتنامه ای را با مقامات آمریکایی به امضا رساند که به موجب آن این بانک مکلف می شد تبعیت خود از قوانین رازداری بانکی و ضد پولشویی را بهبود بخشد.

روز سه شنبه، کامرز بانک آلمان نیز اعلام کرد که در حال همکاری با مقامات فدرال آمریکا و ایالت نیویورک در خصوص تحقیقات در مورد مبادلات مالی گذشته این بانک با ایران است.