«مسکن‌ویژه» را کجا ثبت‌نام می‌کنند؟

به گزارش افکارنیوز، دنیای اقتصاد نوشت:

آخرین خبری که درباره زمان ثبت‌نام طرح «مسکن‌ویژه» منتشر شد هفته گذشته بود که در آن مسوولان طرح اعلام کرده بودند «بعد از عیدفطر از طریق رسانه‌های جمعی، آدرس یک سایت اینترنتی مخصوص ثبت‌نام مسکن‌ویژه اعلام خواهد شد و به متقاضیان حدود ۲۰ روز فرصت داده می‌شود تا درخواست‌شان را در سایت وارد کنند.» اما اکنون که ۴ روز از عیدفطر می‌گذرد، هنوز اطلاعیه رسمی از سوی وزارت راه‌وشهرسازی درباره زمان و مکان ثبت‌نام مسکن‌ویژه منتشر نشده است.

در تهرانسر(منطقه ۲۱ تهران) حدود ۴ هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی ارزان‌قیمت(حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از واحدهای موجود در منطقه) در حال ساخت است که چون قرار است ارزش زمین این واحدها که نصف مبلغ کل را شامل می‌شود به صورت اقساط چندساله از متقاضیان گرفته شود، به آن مسکن‌ویژه می‌‌گویند.

متقاضیان این واحدها طی روزهای گذشته برای اطلاع از شرایط ثبت‌نام و تسلط بر ترس‌شان از تمام‌شدن ناگهانی ظرفیت ثبت‌نام، به جاهای مختلفی از جمله وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان مسکن استان تهران مراجعه کرده‌اند و حتی برخی از این افراد به شعبه وزارت راه‌وشهرسازی در شهر جدید پرند نیز مراجعه داشته‌اند(!) که البته این مراجعه‌ها بی‌نتیجه بوده است.

پیگیری‌های روز گذشته «دنیای‌‌اقتصاد» درباره مسکن‌ویژه و زمان احتمالی شروع ثبت‌نام نشان داد مسوولان طرح «مسکن‌ویژه» در تدارک راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام از متقاضیان و همچنین افزایش ظرفیت ساخت این واحدها هستند. گفته می‌شود یکی از دلایلی که باعثشده ثبت‌نام در این طرح به تاخیر بیفتد، حساسیت عوامل «مسکن‌ویژه» به اتمام کار پی‌ریزی این واحدها است تا در شروع ثبت‌نام، امکان بازدید متقاضیان از محل ساخت واحدها وجود داشته باشد.

مسوولان اين طرح، زمان شروع ثبتنام را كماكان روزهاي آينده اعلام ميكنند و در عين حال ميگويند: زمان دقيق ثبتنام به صورت اطلاعيه رسمي از طريق وزارت راهوشهرسازي اعلام خواهد شد.