فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان مازندران با تاکید بر اینکه برای جلوگیری و کنترل آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها نیازمند عزم ملی هستیم، ادامه داد: با توجه به قدمت ۲.۵ تا ۱۶۰ میلیون ساله جنگل‌های این استان و ارزش و اهمیت این جنگل‌ها لازم است که مسوولان پای کار باشند چرا که این جنگل‌ها جنگل‌های نادر بوده و بهترین نوع درختان صنتی و پهن‌برگ در این جنگل‌ها قرار دارند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان مازندران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۱۷۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های استان مازندران اتفاق افتاده است، افزود: این آتش‌سوزی‌ها در ۲۲۸ هکتار جنگل و ۱۳۶ هکتار مرتع رخ داده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ ابوالحسن عبدالله تبار در یک نشست خبری با بیان اینکه درحال حاضر بیشترین موارد آتش‌ سوزی در بهشهر و نکا مشاهده می شود، اظهار کرد: ‌درپی آتش‌سوزی‌های صورت گرفته دراستان مازندران ۱۲ میلیارد تومان خسارت تنها به جنگل‌های این استان وارد شده است.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد آتش سوزی‌ها در این جنگل‌ها سطحی و پنج درصد نیز تنه‌ای و درختی گزارش شده است.

او نداشتن بارندگی، نبود رطوبت کافی و وجود لاش و برگ‌ها در عرصه جنگلی را از مهمترین و در حد ۹۸ درصد عوامل این آتش‌سوزی‌ها دانست‌ و اظهار کرد: البته شاید وجود برخی از عوامل انسانی و چوپان‌ها، دامداران و عشایر نیز باعثاین آتش‌سوزی‌ها شده باشد.