به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان نوشت: دفتر بودجه کنگره آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد کسری بودجه این کشور امسال نیز به بیش از ۱۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم معادل ۷.۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود .

بر اساس این گزارش کسری بودجه آمریکا طی سال ۲۰۱۳ میلادی به کمتر از ۶۴۱ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم نیز معادل ۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

بر این اساس، دفتر بودجه کنگره آمریکا در ادامه پیش بینی کرد روند نزولی کسری بودجه این کشور تا سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه خواهد یافت. میزان بدهی های بخش عمومی آمریکا نیز از ۷۳ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۲ میلادی به کمتر از ۵۸.۸ درصد تا سال ۲۰۲۲ میلادی خواهد رسید.

دفتر بودجه کنگره آمریکا هشدار داد کاهش هزینه های دولتی و افزایش مالیاتها در سال ۲۰۱۳ میلادی می تواند نرخ بیکاری این کشور را به بیش از ۹ درصد افزایش دهد. نرخ بیکاری آمریکا از فوریه ۲۰۰۹ میلادی تا کنون بیش از ۸ درصد بوده که این مساله پس از جنگ جهانی دوم تا کنون بی سابقه است.

تازه ترین بررسی آسوشیتدپرس نشان می دهد روند رشد و رونق اقتصادی آمریکا پس از بحران مالی ۲۰۰۹ میلادی ضعیف ترین روند پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود. رشد و رونق اقتصادی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم تا کنون تا این حد ضعیف و بی رمق نبوده است.

هزینه های مصرفی در اقتصاد آمریکا نیز با رشد مناسبی روبرو نیست. رشد دستمزد و حقوق در اقتصاد آمریکا نیز طی سال‌های اخیر کمتر از نرخ تورم افزایش داشته است.

با ورشکستگی موسسه لمن برادرز آمریکا در سپتامبر ۲۰۰۸ میلادی قیمت مسکن در این کشور بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی تا زمانی که رشد و رونق با ثبات و پایدار به بخش مسکن آمریکا بازنگردد، رشد و رونق اقتصادی این کشور نیز به شرایط عادی و طبیعی نخواهد رسید.

بحران مالی و بدهی منطقه یورو نیز تاثیر منفی زیادی بر رشد و رونق اقتصادی آمریکا داشته است.

آسوشیتد پرس در این گزارش به بررسی شرایط ۹ دوره رشد و رونق اقتصادی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم پرداخته است. رشد اقتصادی آمریکا از سه ماه دوم ۲۰۰۹ میلادی تا کنون کمتر از ۶.۸ درصد افزایش داشته است که این پایین ترین میزان در سه سال پس از پایان بحران مالی و رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود.

در هشت مورد دیگر بحران مالی و رکود اقتصادی میانگین رشد اقتصادی آمریکا در سه سال پس از پایان بحران اقتصادی به بیش از ۱۵.۵ درصد رسیده است.

در حالی که سرمایه گذاری در بخش مسکن آمریکا پس از پایان بحران های مالی قبلی به طور میانگین در سه سال نخست پس از بحران مالی بیش از ۳۴ درصد رشد داشته است. این رقم از سال ۲۰۰۹ تا کنون کمتر از ۸ درصد رشد یافته است .