عرضه چند نرخی مرغ در بازار

به گزارش افکارنیوز، همشهری نوشت: با وجود کاهش قیمت گوشت مرغ با افزایش واردات و عرضه نهادههای تولید اکنون عرضه چند نرخی این فراورده در نقاط مختلف شهر تهران تشدید شده است.

بررسی قیمت خرده‌فروشی گوشت مرغ در سطح شهر تهران حاکی از ضعف نظارت بر بازار و تشدید عرضه چند نرخی این فراورده است به‌نحوی که اکنون گوشت مرغ با قیمت‌های متفاوت پنج هزارو ۲۰۰تا بیش از شش هزار تومان در نقاط مختلف شهر تهران به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود و گلایه‌های دست‌اندرکاران بخش تولید از افت قیمت و زیان تولید‌کنندگان نیز به گوش می‌رسد.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ایران با تأیید عرضه چند نرخی گوشت مرغ در سطح شهر تهران اعلام کرد، هر فروشگاهی در سطح شهر متناسب با میزان عرضه گوشت مرغ و هزینه‌هایی که دارد قیمت را تعیین می‌کند. محمد یوسفی در مورد قیمت فعلی مرغ در بازار به مهر گفت:

اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری بین ۳۸۰۰تا ۳۹۰۰تومان است اما متأسفانه به‌دلیل اینکه رویه مشخصی برای عرضه گوشت مرغ در فروشگاه‌ها وجود ندارد، چند نوع نرخ برای عرضه گوشت مرغ از پنج‌هزارو ۲۰۰ تا شش هزار تومان در سطح شهر مشاهده می‌کنید. البته کسی که گوشت مرغ را کیلویی شش هزار تومان می‌فروشد هیچ‌گاه تابلوی قیمت نمی‌زند و به‌صورت شفاهی اعلام می‌کند که مرغ کیلویی شش هزارتومان است.

بهرغم تشدید عرضه چند نرخی گوشت مرغ، حسن رادمرد، سرپرست بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از قیمت پنجهزار و ۲۰۰تومانی مرغ در سطح شهر تهران خبر داده و اعلام کرده است، اکنون روزانه ۳۰۰تا ۴۰۰تن مرغ تازه در تهران توزیع میشود و هیچگونه مشکلی درخصوص مرغ وجود ندارد.