عادل آذر ـ رييس مركز آمار ايران ـ در حاشيه اولين جلسه ستاد تهيه حسابهاي بخش تعاون كشور با بيان اين كه فراخوان اوليه براي مراجعه مردم در اين سامانه تا ١٥ دي ماه سال جاري بود، گفته بود: هم اکنون به اين جمعبندي رسيديم که سامانه به صورت دائمي فعال باشد تا افراد بتوانند تغييرات خانوار خود را در سامانه وارد کنند.

به گزارش ایسنا، با این وجود هم‌اکنون مراجعه‌کنندگان به این سامانه یا این هشدار مواجه می‌شوند که " این سامانه از تاریخ ‌١٥ / ١ / ١٣٨٩ به طور موقت تا اطلاع ثانوی قادر به سرویس‌دهی نیست. "

تا پیش از آذر ماه، سامانه www. yaraneh. amar. org. ir بسته بود و اجازه اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار داده نمی‌شد، ولی در مرحله جدید که از اول آذر ماه آغاز شد مردم می‌توانند با مراجعه به آن اطلاعات جدیدی را وارد یا نسبت به تکمیل و اصلاح اطلاعات پیشین خود اقدام کنند.

مرحله‌ جدید اجرای طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار که شامل اصلاح اطلاعات قبلی و وارد کردن اطلاعات مربوط به خانوارهای جدید است از اول آذرماه آغاز شده و بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، این روند قرار بود تا ‌۴٥ روز ادامه داشته باشد.

همچنين در تاريخ دوم دي ماه، روابط عمومي مركز آمار ايران در اطلاعيهاي اعلام كرده بود: به اطلاع هموطنان ميرساند سامانه اطلاعات اقتصادي خانوار تا اطلاع ثانوي فعال بوده و به سرويس دهي ادامه خواهد داد. لذا هموطنان ميتوانند براي اصلاح و به هنگام سازي اطلاعات اقتصادي خود بدون محدوديت زماني به اين سامانه مراجعه كنند.