ارسلان فتحي پور رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به ارزش روز افزون صنعت طلا و جواهر در نشست هايي كه با اتحاديه طلا و جواهر داشته ايم مجلس در صدد رفع كمبودهاي قانوني اين صنعت برآمده و با توصيه به تمام دستگاه هاي ذيربط به دنبال رفع مسائل اشتغال، صادرات و خدمات بيمه اي است و مجلس مشكلات اين صنف را به طور جدي پيگيري و به اطلاع مسئولان ميرساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی همچنین بر استاندارد سازی محصولات تولیدی صنعت طلا و جواهر و بالا بردن سطح کیفی آن ها تاکید و افزود: با رشد صنعت طلا و جواهر درآمد ارزی کشور افزایش می یابد و به دنبال آن شاهد رشد اقتصادی کشور خواهیم بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در مصرف مصنوعات طلا در سطح جهان رتبه پنجم را دارد اظهار داشت: با افت ذخایر نفت باید دنبال جایگزین های مناسب برای آن باشیم که صنعت طلا و جواهر با اشتغال زایی یک میلیون نفر و سوددهی خوب می‌تواند به این مهم دست یابد و با استفاده از ثروت های کشور و سوق دادن سرمایه ها به سمت تولید و خرید تکنولوژی مدرن، می‌توان صنعت طلا و جواهر ایران را جزء ۱۰ کشور برتر دنیا قرار داد.

فتحی پور در رابطه با مسئله مالیاتی صنعت طلا و جواهر گفت: در آخرین جلسه این کمیسیون با اتحادیه طلا و جواهر مقرر شد که مشکل مواد خام تولید کنندگان این صنعت حل و ضریب مالیاتی آن ها کاهش یابد.

وي همچنين در مورد قاچاق طلاي ساخته شده تصريح كرد: با وضع قانون گمركي در آينده اي نه چندان دور بيشترين مجازات را براي قاچاقچيان كالا خواهيم داشت كه به دنبال تصويب اين قانون قاچاق طلا و جواهر كشور به صفر ميرسد.