در روزهاي گذشته و با نزديك شدن به سال ميلادي جديد، قيمت طلا در بورسهاي جهاني نوسان شديدي را سپري كرد و با افزايش ۳۶ دلاري در طول يك هفته گذشته مواجه شد، در همين حال بازارهاي داخلي نيز با توجه به افزايش نرخ دلار از اين امرتاثير پذيرفته به نحويكه سكه از شنبه هفته گذشته تاكنون ۱۳هزار و۵۰۰ تومان افزايش قيمت پيدا كرده است!

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد این افزایش قیمت طلا در بازارهای داخلی از افزایش قیمت دلار ناشی شده درحالی که رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی به سبب کاهش ارزش دلار، ادامه بحران اقتصادی اروپا، رکود اقتصادی آمریکا و افزایش تقاضا برای خرید طلا بوده است.

در این زمینه محمد کشتی ‌آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با تاکید بر تداوم افزایش قیمت طلا در آغاز سال میلادی جدید، به خبرنگار اصناف ایسنا گفت: به طور متوسط در یک سال میلادی گذشته، قیمت طلا ۳۱۷ دلار افزایش داشته که ۲۸.۶ درصد رشد را نشان می‌دهد. در بازارهای داخلی نیز به دلیل افزایش در طول یک سال میلادی گذشته، سکه ۳۳.۵ درصد رشد داشته است.

وی نرخ امروز هر دلار آمریکا را هزار و ۷۸ تومان در بازارهای داخلی اعلام کرد.

کشتی آرای همچنین قیمت هر اونس پلاتین را با ۴۲ دلار افزایش، هزار و ۷۷۳ دلار و هر اونس نقره را با ۱.۵ دلار افزایش، ۳۰ دلار و۹۳ سنت ذکر کرد.

پیش‌بینی می شود با توجه به تعطیلی بورس‌های جهان به دلیل ژانویه، برای ارائه تحلیل جدید از وضعیت طلا، باید در انتظار سیاست‌های اقتصادی مالی جدید کشورها در آغاز سال میلادی بود.

امروز در بازارهاي داخلي هر قطعه سكه طرح جديد ۳۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان، نيم سكه ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان، ربع سكه ۹۱ هزار و ۵۰۰ تومان، هر مثقال طلاي آب شده ۱۷عيار، ۱۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان، هر مثقال طلاي آب شده ۱۸ عيار، ۱۷۰ هزار تومان و هر گرم طلاي ۱۸عيار با هزار و ۳۱۰ تومان افزايش، ۳۷ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد شد.