با اشاره به صدور مجوز افزایش حمل و نقل به ترابریها در شب گذشته، گفت: بعد از این اعلام، امروز (یکشنبه ۱۲ دی) قیمت هر کیلو مقوای پشتطوسی به ۱۲۰۰ تومان رسید در حالی که تا یکی دو ماه پیش ۷۵۰ تومان بود.
وی افزود: قیمت کاغذ تحریر ساخت کره جنوبی نیز که تا هفته گذشته بندی ۳۱ هزار تومان بود، امروز به ۳۴ هزار تومان در هر بند رسیده است.

نایب‌رئیس شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران اضافه کرد: هر بند کاغذ تحریر ۸۰ گرمی هم که تا دیروز ۴۳ هزار تومان بود، امروز ۴۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

به گزارش مهر، جعفری گفت: بهای هر کیلو کاغذ گلاسه هم امروز به ۱۶۰۰ تومان رسیده است این در حالی است که اتحادیه چاپخانه‌داران تا دیروز این کاغذ را کیلویی ۱۲۵۰ تومان می‌فروخت.

وی با اشاره به افزایش سفارشات چاپخانه‌ها به ویژه برای چاپ تقویم، سررسید و کارت پستال با نزدیک شدن به شب عید، افزود: متاسفانه همه کاغذها اعم از ایرانی و خارجی حداقل ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و کار چاپخانه‌ها را به شدت با بحران روبرو کرده‌اند.

نایب‌رئیس شرکت تعاونی صنف چاپخانه‌داران با اشاره به نارضایتی کارگران چاپخانه‌ها از افزایش هزینه‌های رفت و آمد و در عین حال ثابت ماندن دستمزدهایشان، گفت: متاسفانه هیچ سهمیه‌ای برای سوخت چاپخانه‌ها اعم از بنزین، نفت و روغن اعلام نشده است. به عنوان مثال بنزینی که منِ چاپخانه‌دار برای سفارشهای چاپی استفاده می‌کنم، الان لیتری ۷۰۰ تومان است.

جعفری در عین حال از رایزنی اتحادیه چاپخانهداران با وزارت بازرگانی و وعده اعضای مجمع امور صنفی این وزارتخانه برای تخصیص سهمیه سوخت مستقل به واحدهای چاپی در آستانه شب عید خبر داد و افزود: امیدوارم این سهمیه که مربوط به بنزین، نفت و دیگر مواد اولیه مورد نیاز چاپخانههاست، هر چه زودتر تخصیص یابد، در غیر این صورت واحدهای چاپی در کار خود با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.