به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، کارکنان پتروشیمی اصفهان با ارسال نامه‌ای به وزیر نفت از تعطیلی این واحد پتروشیمی در اوایل تیر ماه امسال خبر دادند و از رستم قاسمی خواستار حل مشکلات این واحد شدند.

پالایشگاه اصفهان تامین کننده خوراک مورد نیاز پتروشیمی اصفهان به دلیل بدهی‌های این واحد ارسال خوراک مایع را متوقف کرده است.

محسن خحسته مهر ‌ معاون وزیر نفت در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری با دستور وزیر نفت مامور پی‌گیری و حل این مشکل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: پتروشیمی اصفهان و پالایشگاه اصفهان هر دو خصوصی هستند و این شرکت دخالتی در توقف خوراک به پتروشیمی اصفهان نداشته است.

البته علی‌رضا ضیغمی با اشاره به حضور این شرکت در جلسات برای وساطت و حل این مشکل گفت: گزینه تفسیط بدهی‌های پتروشیمی اصفهان هم ارائه شده اما تاکنون نتیجه‌ای گرفته نشده‌ است.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد بساق‌زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد با وجود تعطیلی واحد پتروشیمی اصفهان بازار را به گونه‌ای تامین خواهیم کرد که کمبود محصولات پتروشیمی اصفهان احساس نشود.

شرکت سهامی پتروشیمی اصفهان، اولین تولیدکننده محصولات آروماتیک در ایران است که در سال ۱۳۷۱ با هدف تولید مواد آروماتیک شامل بنزن، تولوئن، ارتوزایلین، انیدریدفتالیک، پارازایلین و مخلوط زایلین به جمع واحدهای تولیدی کشور پیوست.

اين مجتمع از واحدهاي زيربنايي كشور بوده و محصولات آن به عنوان خوراك صنايع پايين دستي نظير شويندهها، پلاستيكها، الياف پلي استر، نرمكنندههاي پـلاستيكي، رنگسازي و صنايع نظامي به كار برده ميشود.