به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، محمد لاهوتي - نايب رئيس كنفدراسيون صادرات ايران، با بيان مطلب بالا و اين كه طي ماههاي اخير صادرات در بخش ميعانات، بالاي ۳۰ درصد كاهش و در بخش پتروشيمي بالاي ۴۰ درصد كاهش داشته است، گفت: البته اين رقم طي يك ماه گذشته روند نزولي داشته و به ۲۲.۳ رسيده است.

وی با بیان این‌که بر اساس دو مصوبه‌ شورای پول و اعتبار و شورای عالی صادرات، نرخ بهره صادرات نباید بالای ۱۱ درصد باشد، خاطر نشان کرد: متاسفانه این نرخ در تمام بانک‌ها بالای ۲۱ درصد است و تنها میزان بهره صادرات در یکی از بانک‌ها ۱۶ تا ۱۸ درصد است.

در ادامه‌ی این نشست، مظفر علیخانی - دبیر کل کنفدراسیون صادرات ایران، با بیان این‌که ۳۵ تشکل عضو کنفدراسیون هستند، بیان کرد: حدود ۹۰ درصد مشکلات صادر‌کنندگان کشور مشترک است و اگر قرار باشد هر تشکلی جداگانه مشکلات و مطالبات خود را پیگیری کند، سرمایه‌ ملی به هدر می‌رود.

وی با تاکید بر این‌که بزرگ‌ترین هدف کنفدراسیون صادرات ایران جلوگیری از خروج سرمایه‌ها و منابع کشور است، گفت: هم‌افزایی در دانش ارتباطات و تعاملات و استفاده‌ بهینه از داشته‌های تشکلات و ایجاد همگرایی بین تشکل‌های صادر‌کننده از بزرگ‌ترین اهداف کنفدراسیون صادرات ایران است.

او با بيان اينكه صادركنندگان ايراني براي تامين ارز و بازاريابي براي كالاهاي خود با مشكل روبهرو هستند، گفت: وقتي ما با نقل و انتقال ارز مشكل داشته باشيم، فعاليت اقتصادي با بحران روبهرو ميشود.